כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעל יכולת גרעינית

האם איראן שיגרה לישראל טיל כניסוי כלים לתקיפה עתידית?

שרידי טיל שנחשפו היום ליד ערד הם של טיל "קאדר H", מה שמעלה את ההשערה שבמתקפה האיראנית ביצעה טהראן בהיחבא ניסוי כלים של תקיפה עתידית של טילים בעלי יכולת גרעינית

האם איראן שיגרה לישראל טיל כניסוי כלים לתקיפה עתידית?
טיל איראני צילום: צילום מסך

בלוג המודיעין "אינטלי טיימס" חשף היום בחדשות הערב בכאן 11 כי על סמך תחקיר ופענוח תמונות עולה כי שרידי הטיל שאותרו היום ליד ערד הם שרידיו של טיל קאדר 1 בעל טווח של 1,650 קילומטרים.

בעת חשיפת ארכיון הגרעין ב-2018 אמר ראש הממשלה נתניהו כי הטיל הזה מיועד בעתיד לשאת ראש נפץ גרעיני. לפני כעשר שנים איראן חשפה את הטיל הזה במעמד מפקד כוח האוויר והחלל של משמרות המהפכה.

יואב זהבי דיווח בכאן חדשות, כי בשבוע שעבר אותרו בים המלח שרידי טיל איראני מדגם עימאד, שיוכל לשאת בעתיד ראש נפץ גרעיני. הייחוד של עימאד וקאדר H הוא בקוטר הטיל וביכולת לשאת בעתיד ראש נפץ גרעיני שעוצב כבר לטיל השיהאב 3, שני הטילים האלה הם גרסאות של שיהאב 3.

העובדה שמשמרות המהפכה ירו טילים מהדגמים האלה לאזור הדרום באופן שבוחן את מערכת ההגנה הישראלית מפני טילים בליסטיים, עשויה להעיד על העובדה שנעשה כאן ניסוי כלים כפול של טילים שבעתיד יוכלו לשאת ראש נפץ גרעיני ולכוון אותם למרכזים אסטרטגיים בישראל.

כמו כן, מטיילים שצעדו הלילה לאור ירח באזור ערד נתקלו בשרידי טיל איראני מהמטח ששוגר בשבוע שעבר לישראל. 

איראן מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד