כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צעד חריג

מפקד היחידה המובחרת שנלחם בעזה יעזוב באופן מיידי

אל"מ דביר חבר, מפקד היחידה המובחרת רפאים שנלחמת ברצף בעזה מאז החל התמרון הקרקעי, החליט לסיים את תפקידו באופן מיידי. דו"צ: "קצין מוערך אשר שירת בתפקידים מרכזיים לאורך השנים"

מפקד היחידה המובחרת שנלחם בעזה יעזוב באופן מיידי
אל"מ דביר חבר צילום: דובר צה"ל

חריג: אלוף-משנה דביר חבר, מפקד היחידה הרב ממדית (רפאים), יעזוב את תפקידו באופן מיידי - חצי שנה לאחר שהחליף את אל"מ רועי לוי הי"ד שנפל בקיבוץ רעים. 

לפי הדיווח באתר "ווינט", חבר הודיע למפקדו, ראש מערך התמרון אלוף סער צור, על כוונתו לסיים את תפקידו מיידית. היחידה הרב ממדית נלחמת עדיין בעזה, ובכך ממשיכה רצף שהחל מאז תחילת התמרון הקרקעי. 

גורמים בצה"ל אמרו כי "חבר הרים את היחידה הרב-ממדית אחרי המכה שספגה. לא היסס כאשר נקרא לדגל וניצל את המלחמה והמשימות הכי קשות שדרש לקבל כדי לשדרג את היחידה החדשה בכמה רמות לצד אהדה רבה שצבר בקרב הלוחמים והקצינים. התנהגו עימו בחוסר הוגנות". 

הגורמים טענו כי לאחרונה התגלעו מחלוקות בין חבר לבין אלוף צור, שהעיבו על היחסים בין השניים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אל"מ דביר חבר הוא קצין מוערך אשר שירת בתפקידים מרכזיים לאורך השנים. הקצין קפץ ב-7/10 ללחימה בקיבוץ רעים, ונקרא להחליף את אל"מ רועי לוי ז״ל שנפל במלחמה. הקצין הוביל את הלחימה של היחידה בעזה והביא אותה להצלחות מבצעיות רבות. דביר ביקש לסיים את תפקידו כממלא מקום באופן מיידי. מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, ומפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, נענו לבקשתו. עד לכניסת מחליפו, ימלא את מקומו סגן מפקד היחידה".

דביר חבר השבעה באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד