כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התיעוד חשף

כך העלימה איראן מהעולם את הנזק מהתקיפה הישראלית

איראן הסתירה את הנזק מהתקיפות של ישראל. איראן החליפה את סוללת ההגנה האווירית שנפגעה באיספהאן כדי שהמשטר יוכל לטעון באמצעות צילומי לוויין שלא הייתה כל פגיעה ישראלית

כך העלימה איראן מהעולם את הנזק מהתקיפה הישראלית
שיגור טיל, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

כאשר איראן וישראל תקפו זה את זה החודש, העולם התכונן למלחמה מלאה במזרח התיכון. בסופו של דבר שני הצדדים נרגעו. המגזין "האיקונומיסט" דיווח כי תמונות לוויין חדשות הראו כיצד איראן פשוט החליפה מכ"ם הגנה אווירי אחד הרוס מתקיפה ישראלית במכ"ם חדש כדי להראות כי לא היתה תקיפה ישראלית משמעותית.

התקיפה הישראלית כוונה לסוללת הגנה אווירית S-300 תוצרת רוסיה ליד איספהאן במרכז איראן בתגובה למתקפת מל"טים וטילים ששיגרה איראן נגד ישראל בתחילת החודש.

בתחילה, איראן טענה שלא נגרם נזק בתקיפה הישראלית, אך תמונות לוויין שפורסמו על ידי Planet Labs והמכון למדע וביטחון בינלאומי חשפו מאוחר יותר כי מכ"ם ששימש את סוללת ההגנה האווירית S-300 הושמד בהתקפה, איראן שחששה להגיב, החליפה מהר סוללה כדי שיהיה לה תירוץ לא להגיב, מאחר ולמעשה שום דבר לא הותקף.

ב-20 באפריל יום למחרת התקיפה הישראלית, הוצב במקום בו היה מכ"ם משאית חדשה, אולי עם מכ"ם חלופי, אם כי לא נראה שהוא מאותו הסוג של זה שניזוק בתקיפה הישראלית, כך דיווח "האיקונומיסט".

האתר שהותקף הוא חלק מרכזי במערכת ההגנה האווירית של איראן על אתרים גרעיניים בהיספהאן ובנתנז, כך לפי המכון למדע וביטחון בינלאומי.

המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל לווין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד