כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שינוי כיוון?

בכיר בחמאס מסכים למדינה פלסטינית בגבולות 67

אמנם אמנת חמאס קוראת להשמיד את ישראל, אך בכיר חמאס חליל אל-חיה אמר כי ארגון הטרור מעונין להתקדם לפתרון שתי המדינות. הוא איים לתקוף כל כוח שיוצב בעזה, גם אם אינו ישראלי

בכיר בחמאס מסכים למדינה פלסטינית בגבולות 67
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

חליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס ומי שנחשב לסגנו של יחיא סינוואר, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי ארגון הטרור יסכים להתפרק מנשקו אם תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 1967. מדובר בשינוי כיוון של חמאס, שהאמנה שלו קוראת להשמדת ישראל.

באתר Ynet דווח כי ההצהרות של אל-חיה ובכירים נוספים נועדו ככל הנראה לנסות ולהלבין את מטרותיו, וישראל בכל מקרה לא צפויה לשנות את יחסה לחמאס בעקבות זאת.

לדברי אל-חיה, שכמו מרבית בכירי חמאס חי בחו"ל באיסטנבול, חמאס רוצה להצטרף לאש"ף שנחשב לגיטימי בקהילה הבינלאומית ולהקים ממשלה פלסטינית. הוא הוסיף כי במסגרת הסדר עתידי עם ישראל, חמאס יסכים למדינה פלסטינית לצד החזרת הפליטים הפלסטינים לביתם (זכות השיבה), ואז הלחימה מול ישראל תיפסק, דרישות שישראל לא תסכים להן לעולם.

אל-חיה גם אמר כי חמאס לא יחזור בו מהדרישה להפסקת אש קבועה ונסיגה מלאה של צה"ל עזה כחלק מעסקת חטופים, דרישות שישראל מתנגדת להן בתוקף. "אם לא מובטח לנו שהמלחמה תסתיים, למה שנחזחר את החטופים?", אמר.

אל-חיה אמר שחמאס יתקוף כוחות ישראליים או אחרים שיוצבו בנמל שארה"ב בונה לאורך קו החוף של עזה, כדי לספק לרצועה סיוע הומניטרי מהים. "אנחנו דוחים בתוקף כל נוכחות שאינה פלסטינית בעזה, בין אם בים או ביבשה, אנחנו נתקוף כל כוח צבאי שנמצא במקומות הללו, ישראלי או אחר".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד