כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשש מתחרות

אחרי BYD: גם צ'רי תייצר מכוניות באירופה

עבור יצרני הרכב האירופים, מפעל חדש של יצרנית רכב סינית הוא איום משמעותי, כשגם האיחוד האירופי נלחם ביבוא של מכוניות סיניות לאירופה

אחרי BYD: גם צ'רי תייצר מכוניות באירופה
זה ג'ייקו J7 - האם יגיע אלינו מסין או מהמפעל החדש בספרד? צילום: ג'ייקו

יצרני הרכב הסינים הולכים ומגדילים את האיום על יצרני הרכב האירופים: אחרי שחברת BYD הודיעה כי היא פותחת מפעל ראשון באירופה.

גם צ'רי הסינית מודיעה על חנוכת מפעל ראשון ליצור רכב בספרד. המפעל של צ'רי יוקם בברצלונה במקום בו פעל בעבר מפעל של ניסאן, שהיצרנית היפנית סגרה. עבור יצרני הרכב האירופים, מפעל חדש של יצרנית רכב סינית הוא איום משמעותי: כיום האיחוד האירופי נלחם ביבוא של מכוניות סיניות לאירופה מחשש שאלה יתחרו ביצרנים האירופים, במיוחד ביצור של רכב חשמלי - והסינים מבחינתם פשוט מעבירים את קווי היצור שלהם לאירופה כדי לפתור את הבעיה, כלומר אי אפשר להטיל מכסות ומכסים על יבוא של מכוניות לאירופה כשהן כבר מיוצרות באירופה.

לפי צ'רי, המפעל החדש יושק השנה מחוץ לברצלונה ויעסיק מעל 1,200 עובדים. אחרי השלבים הראשוניים המפעל צפוי לייצר 180,000 מכוניות בשנה בשנת 2029. היקף ההשקעה במפעל החדש לפי התקשורת בספרד שמצטטת את ראש ממשלת ספרד הוא 400 מיליון יורו.

על פי פרסומים בספרד, המפעל ייצר מספר דגמים של צ'רי כגון אומודה 5 החשמלי וג'ייקו 7. דגמים אלה משווקים גם בישראל ויהיה מעניין לראות האם המכוניות האלה יגיעו לכאן מסין או מספרד.

 

 

 

 

צ'רי ספרד סין ברצלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד