כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מוצפת באנטישמיות

"שטיפת מוח מכוונת": טיקטוק תיחסם בישראל?

במשרד החוץ דנו בדרכים אפשריות להתמודד עם התכנים האנטי ישראליים והאנטישמים בטיקטוק. אחד הנוכחים בדיון: "הסכנה הטמונה בפעילות הפלטפורמה אינה רק סכנה לישראל או ליהודים בעולם, מדובר בסכנה לעולם החופשי"

"שטיפת מוח מכוונת": טיקטוק תיחסם בישראל?
אילוסטרציה צילום: pexels

במשרד החוץ קיימו דיון בו נדונו דרכים להתמודדות עם האנטישמיות הרשת טיקטוק. במהלך הדיון עלו מספר הצעות, ובהן הגבלת הרשת החברתית ואף חסימתה בישראל - כך דווח ב"ווינט". 

צעד נוסף שנשקל הוא לאסור על עובדי מדינה בישראל להשתמש ברשת החברתית. בדיון השתתפו נציגים מהמועצה לביטחון לאומי, מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות ולשכת הפרסום הממשלתית. 

בדיון התייחסו למה שהוגדר כ"שטיפת מוח מכוונת" אותה עוברים הגולשים. אחד הנוכחים אמר: "הדבר נכון לתכנים אנטי-ישראליים המקבלים חשיפה אדירה, בניגוד לתכנים פרו-ישראליים שמוסרים במהירות על ידי הפלטפורמה עצמה. הסכנה הטמונה בפעילות הפלטפורמה אינה רק סכנה לישראל או ליהודים בעולם, מדובר בסכנה לעולם החופשי”.

דובר אחר בדיון ציין: "מכיוון שהאתגר הוא אתגר של דמוקרטיות רבות במערב, נכון לעבוד בשיתוף פעולה עם מדינות אחרות ולתאם המהלכים יחד עימן”.

דובר נוסף ציין: "אם הפלטפורמה לא תיאלץ לתת דין וחשבון על ההטיה שבה, ואם היא לא תידרש לפעול בשקיפות, הדבר לא ייפסק בהפגנות נגד ישראל. בקרוב עתידות להתקיים בחירות הן בארה"ב והן באיחוד האירופי והמעורבות של הרשת תהווה מהלך חשוב במלחמת ההשפעה שכבר מתקיימת בין המעצמות. רק חזית בינלאומית מאוחדת תוכל לבלום את התופעה".

משרד החוץ טיקטוק אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד