כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חיכינו ללילה הקדוש

מיוחד: הנסיך לבית באיאן שמביא את משנתו של אביו לחסידים

פרקי הוד ממשנתו של האדמו"ר מבאיאן לרגל חג הפסח מסר בנו הגדול הרה"צ רבי יוסף ברייאר, בראיון לבטאון החסידות, לצד דרשת שבת הגדול שמסר לראשונה בהיכל ה'קלויז'. 'בחדרי חרדים' עם הצצה לפנינים מהשיחה וגם על ההצלה מהפיגוע בערב החג

מיוחד: הנסיך לבית באיאן שמביא את משנתו של אביו לחסידים
הרה"צ רבי יוסף ברייאר בן הרבי מבאיאן צילום: די וואך

התרגשות גדולה הייתה מנת חלקם של חסידי באיאן בשבת האחרונה עת נשא לראשונה את דרשת שבת הגדול הרה"צ רבי יוסף ברייאר, בנו הגדול של האדמו"ר מבאיאן, שמסר את הדרשה בהיכל ה'קלויז' של החסידות ברחוב מלכי ישראל בירושלים.

ר' יוסף, או כמו שהוא מכונה בקרב אלפי החסידים ר' יוסל'ה, מסר את הדרשה במקום רב הקהילה של החסידות הגאון החסיד רבי צבי הערשל שרייבר, הזקוק לרפואה שלמה ומפאת חולשתו אינו יכל למסור את הדרשה השנה. 

התרגשות גדולה נרשמה בקרב החסידים שקיבלו את המגזין של החסידות 'במקהלות', לראות שיחה וראיון עם הבן ר' יוסף המכונה גם פע"ח - פרי עץ חים כנהוג בבאיאן ומי שעתיד בבוא העת להנהיג את ממלכת העדה. 

בראיון הנדיר מביא הבן נועם שיח רווי הוד קדומים במשנת אביו האדמו"ר שליט"א, ע"פ דרך החסידות הסלולה מאדמו"רי בית באיאן. 

באדיבות המצלםהרה"צ מבאיאן ואביו האדמו"ר מבאיאןצילום: באדיבות המצלם

בשיחה העלה ר' יוסף וסיפר על עת היותו ילד בערבי פסחים במחיצת אביו: "זוכר אני היטב את ההרגשה הנעלית שהיתה בבית אאמו"ר שליט"א בעת ההכנות לחג הפסח בימי ילדותי, כל עבודת הנקיונות וההכנות הגשמיות היו מתוך חביבות ושמחה, ומתוך צפיה והמתנה בכליון עיניים ליום המיוחל, לליל הסדר. אאמו"ר שליט"א נהג תמיד להחדיר בנו את הזכות והשמחה שבהכנות לחג הפסח, את ההתרגשות הגדולה בימי ערב פסח, ואת הצפיה לליל הסדר, תיכף יוצאים אנו ממצרים, עוד מעט מגיע הלילה הכי מרומם ונשגב בשנה... ולא היתה זו סתירה להקפדה ולשמירת ההידורים והחומרות".

"אציין הנהגה אחת מני רבות מההכנות לפסח אצל אאמו"ר שליט"א. מחג הפורים, ואף מראש חודש אדר, נזהרים שלא להניח ספרים על השולחן, כדי שלא יכנסו פירורי חמץ בספרים, אך גם זה נעשה מתוך שמחה של הידור מצוה. חוץ מעבודת הנקיון והעזרה בבית, היינו מתכוננים כולנו, כל בני הבית, גם בכתיבת דברי תורה, סיפורים ומשלים אותם נזכה לומר בליל הסדר, פשוא חיכינו בכליון עיניים ללילה הקדוש הזה". 

באדיבות המצלםנושא דברים במגבית של חסידי באיאןצילום: באדיבות המצלם

בדבריו הביא בשם הרבי מבאיאן עצה להיזהר מכעס ומשאר מדות רעות, "העצה היא על ידי מידת השמחה, שכאשר יהיה האדם בשמחה לקראת היום טוב הממשמש ובא לא יפול לכעס. וכבר אמר הרה"ק רבי אהרן הגדול מקרלין זי"ע, שמי שאינו בשמחה הוא כפוי טובה כלפי השי"ת. וכך אמר אאמו"ר שליט"א בשבת 'החודש' השנה, שאמנם אצל כל משפחה ומשפחה, קהילה וקהילה, יש כמה מיני חומרות ומנהגים שמדקדקים בהם, ובוודאי צריך להיזהר בהם, ויש בזה משום 'אל תטוש תורת אמך', אבל יחד עם זאת צריך שההכנה ליום טוב תהיה מתוך שמחה, שהרי אנו מכינים עצמינו ליום טוב מלא אור וקדושה, יום טוב שמתחיל עם ה''לעכטיגער סדר נאכט'' המכניס ומשפיע אור לכל ימות השנה, ולכן בד בבד עם כל הזהירות בחומרות והמנהגים, יש להיזהר שלא לבוא חלילה לידי כעס וקפידה יתירה, ובאופן זה יש לחנך את הצאצאים".

די וואךמתקבל על ידי חסידי באיאןצילום: די וואך

בסיום הראיון סיים בברכה לחסידים "שיזכו לקיים את ההכנה הראויה לקראת החג, ולהתרומם כראוי ממצוות חג הפסח, ונזכה כולנו להסתופף עוד רבות בשנים בצל הקודש ולהישפע בכל טוב. ומצלאין אנן לחיי מלכא, ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור, עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים, עדי נזכה בקרוב לעלות לרגל עם כל ישראל אחינו בביאת גואל צדק ונזכה לאכול שם מן הזבחים ומן הפסחים בעגלא דידן אמן". 

ר' יוסל'ה, בן 43, מתגורר בשכונת רוממה בירושלים, נחשב לדמות דומיננטית בחסידות ואף היה ממקימי ארגון 'יחדיו' הפועל לעזרתם של האברכים הצעירים עד גיל 30. בנוסף עומד מאחורי הוצאת תורתיו של אביו האדמו"ר היוצאים לאור כמידי שבוע בחוברת 'פניני קודש' שהיו יוצאים בעבר רק בשפת האידיש ובשנה האחרונה החלו לצאת בלשון קודש. 

בנוסף, בכל פרויקט של גיוס כספים בחסידות ר' יוסל'ה פועל בכל כוחו לעזרת מרכז מוסדות באיאן. 

בערב חג הפסח הרגיש ר' יוסל'ה כי ניצל מהפיגוע הסמוך לביתו בשכונת רוממה שם היה אמור לשרוף את החמץ בדיוק באותה שעה, בכינוס חג שנערך אתמול (רביעי) בקלויז 'נחלת יעקב' דחסידי באיאן בביתר לרגל חנוכת בית המדרש החדש שרו עמו מאות החסידים 'הטוב כי לא כלו רחמיך' ושירי הודיה לה' על הניסים בטיש 'לחיים' שערך במקום.

הרבי מבאיאן חסידות באיאן הרב יוסף ברייאר הפיגוע ברוממה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד