כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ההיערכות בשיאה

כך נראית התוכנית של צה"ל לקראת המבצע המתוכנן ברפיח

צה"ל הכין תוכנית הומניטרית מפורטת לקראת המבצע המתוכנן ברפיח, שתכלול הקמת עשרה בתי חולים שדה, סיפוק מחסות לעקורים מרפיח והקמת ערי אוהלים בתיאום הדוק עם ארה"ב | הפרטים המלאים

כך נראית התוכנית של צה"ל לקראת המבצע המתוכנן ברפיח
פלסטינים ברפיח צילום: Atia Mohammed/Flash90

צה"ל הכין תוכנית הומניטרית מקיפה לקראת המבצע הישראלי ברפיח. כזכור, אתמול גורם צבאי בכיר ישראלי אמר לרויטרס כי צה״ל ביצע את כלל ההכנות הנדרשות לתחילת מבצע ברפיח ויכול להתחיל באופן מיידי ברגע שיקבל אישור. 

ב"חדשות 12" נחשפו פרטי התוכנית ההומניטרית של צה"ל. השלב הראשון כולל הכנסת סיוע הומניטרי באופן רציף ושינועו בהתאם לצרכים שיעלו. 

השלב השני יכלול פעילות צה"ל למען הבטחת קיומן של התשתיות החיוניות במרחבים אליהם תושבי רפיח יתפנו. כחלק מכך, לפני כשבועיים הסתיים התיקון של קו המים שפועל מישראל לתוך עזה. 

במסגרת השלב השלישי בתוכנית צה"ל, בצבא פועלים לוודא את הנגישות של העקורים מרפיח לשירותי הרפואה ולבתי החולים. כחלק מכך, בצה"ל פועלים להחזיר לפעילות את בתי החולים נאסר ואל-אמל שבח'אן יונס. 

במקביל לפינוי התושבים מרפיח צפויים לפעול כ-10 בתי חולים שדה שיהיו פרוסים בתיאום הדוק עם גורמי צה"ל והקהילה הבינלאומית. 

השלב הרביעי של התוכנית כולל את הקמת המחסות לעקורים שיפונו מרפיח. בין היתר כחלק מהיערכות זו מוקמת בימים אלו עיר האוהלים סמוך לח'אן יונס, שתיעודים ממנה נחשפו השבוע. 

במקביל, משרד הביטחון רכש 40 אלף אוהלים שישמשו לפינוי תושבי רפיח. באיחוד האמירויות פועלים אף הם בעניין, והקימו מחנה אוהלים שישמש את העקורים.

זמן פינוי האזרחים מרפיח צפוי להימשך לפי דיווחים בין 4 ל-5 שבועות. בצל ההיערכות למבצע, הדרג המדיני דן בשינויים אפשריים מצידה של ישראל במתווה המשא ומתן, כדי להניע את העסקה לשחרור החטופים.

רפיח צה"ל מלחמת חרבות ברזל ארה"ב אוהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד