כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפתעה בעולם

ראש ממשלת ספרד לקראת התפטרות

ראש ממשלת ספרד סאנצ'ס הודיע כי ישהה ​​את חובותיו הציבוריות עד לשבוע הבא, כדי להחליט אם ברצונו להמשיך להוביל את הממשלה. זאת לאחר שבית משפט פתח בחקירה נגד אשתו

ראש ממשלת ספרד לקראת התפטרות
דגל ספרד צילום: Pixabay

ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס הודיע ​ כי הוא מבטל את חובותיו הציבוריות עד לשבוע הבא כדי "להרהר" בשאלה האם להמשיך להוביל את הממשלה, שעות ספורות לאחר שבית המשפט הספרדי הודיע כי פתח בחקירה נגד אשתו.

סאנצ'ס, ראש המפלגה הסוציאליסטית בספרד, מוביל ממשלת קואליציה עם רוב פרלמנטרי דחוק. חאבייר מרוטו, מנהיג המפלגה העממית השמרנית הראשית של האופוזיציה בספרד, אמר כי סאנצ'ז רוצה להישאר כראש הממשלה וההודעה שלו הייתה כחלק מקמפיין פוליטי. 

סנצ'ס כתב במכתבו כי התלונה נגד אשתו הייתה מבוססת על עובדות "לא קיימות" והייתה חלק ממסע נגד אשתו בראשות התקשורת ה"אולטרה-שמרנית" הנתמכת על ידי האופוזיציה השמרנית והימין הקיצוני.

לפני כשבועיים אמר ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס כי הכרה במדינה פלסטינית היא "אינטרס גיאופוליטי לאירופה". סאנצ'ס נחשב לאחד ממנהיגי אירופה שעוינים את ישראל, והוא חזר ואמר כי ספרד "מוכנה" להכיר במדינה פלסטינית, מבלי לציין תאריך לכך. הוא הדגיש כי התגובה ה"חסרת פרופורציונלית לחלוטין" של ישראל ברצועת עזה ל"פיגוע הטרור של חמאס" ב-7 באוקטובר מאיימת על "יציבות המזרח התיכון והעולם כולו".

ספרד מדינה פלסטינית התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד