כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חלקו בפיגוע המזעזע

בשל הצו הבין-לאומי: השר האיראני סיים את הביקור במפתיע

שר הפנים האיראני אחמד והידי חזר בפתאומיות לאיראן בעת ביקור מדיני בפקיסטן, ולא המשיך כמתוכנן לסרי לנקה. המהלך הגיע לאחר בקשתה של ארגנטינה מהאינטרפול לעצור את השר בגין חלקו בפיגוע טרור נגד מרכז יהודי ב-1994 בארגנטינה

בשל הצו הבין-לאומי: השר האיראני סיים את הביקור במפתיע
טהרן, איראן צילום: שאטרסטוק

איראן זועמת על ארגנטינה שביקשה מהאינטרפול לעצור את שר הפנים של איראן, אחמד וחידי, בשל מעורבותו בפיגוע הקטלני של מרכז קהילתי יהודי בבואנוס איירס ב-1994, אז נהרגו 85 בני אדם ונפצעו מאות נוספים.

מבלי להזכיר את וחידי בשמו, משרד החוץ האיראני הזהיר את ארגנטינה מפני "העלאת האשמות חסרות בסיס נגד אזרחים של מדינות אחרות". האזהרה אתמול הגיעה יום לאחר שארגנטינה דרשה מפקיסטן לפעול לפי בקשת האינטרפול ולעצור את וחידי במהלך ביקור רשמי באיסלמבאד.

האינדפנדנט הבריטי דיווח כי וחידי, המבוקש על ידי האינטרפול, קיצר את נסיעתו לדרום מזרח אסיה, ועשה את דרכו חזרה באופן בלתי צפוי לטהראן אתמול.

בהתייחסות לישראל, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנאני, קרא לארגנטינה "לא להיות מושפע מאלה שהם אויבים של היחסים הבילטרליים שלנו".

בקשת ארגנטינה הגיעה לאחר שבית המשפט הפלילי הגבוה בארגנטינה קבע החודש שממשלת איראן תכננה את הפיגוע ב-1994 - כמו גם הפצצה של שגרירות ישראל בבואנוס איירס ב-1992, שבה נהרגו 29 בני אדם. השופטים הצביעו על שלושה בכירים איראנים לשעבר על מעורבותם בפיגוע במרכז הקהילתי היהודי, כולל השר וחידי שהיה בזמנו את כוח קודס של משמרות המהפכה. בית המשפט האשים גם את ארגון חיזבאללה הנתמך על ידי איראן בביצוע התקיפה.

מוקדם יותר השבוע ויידי ליווה את נשיא איראן אברהים ראיסי לאיסלאמבאד, שם נפגש עם עמיתו הפקיסטני כדי לדון בשיתוף מודיעין. למרות שהיה צפוי להמשיך עם המשלחת של ראיסי לסרי לנקה, וחידי חזר בפתאומיות, והעלה השערות שבקשתה של ארגנטינה סיבך את נסיעתו הבינלאומית.

הוא הופיע במפתיע ביום רביעי בישיבת הממשלה בטהראן, הוא דיבר על נסיעתו לפקיסטן בראיונות לכלי חדשות איראניים הקשורים למשטר האיראני.

איראן ארגנטינה פקיסטן אחמד וחידי אינטרפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד