כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"תלוי בנו"

האזהרה החמורה של מקרון: "אירופה עלולה למות בשנים הקרובות"

נשיא צרפת עמנואל מקרון הזהיר כי "יש סיכון שאירופה שלנו עלולה למות". מקרון הוסיף כי אירופה נמצאת בנקודת מפנה ועליה לעשות יותר כדי להתחרות עם יריבות עולמיות המתחמשות במהירות

האזהרה החמורה של מקרון: "אירופה עלולה למות בשנים הקרובות"
עמואל מקרון צילום: לשכת הנשיאות

הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון אמר היום שהקרב לבניית אירופה חזקה רחוק מלהיגמר, וכי קיים סיכון שאירופה תפגר אחרי יריבות עולמיות בעשור הקרוב. "אירופה יכולה למות וזה תלוי רק בבחירות שלנו", אמר מקרון בנאום באוניברסיטת סורבון בפריז. 

מקרון הוסיף כי אירופה נמצאת בנקודת מפנה ועליה לעשות יותר כדי להתחרות עם יריבות עולמיות המתחמשות במהירות. מקרון אמר גם כי אירופה מסתכנת בפיגור כלכלי. בנאומו, מקרון התווה את חזונו לאירופה כמעצמה עולמית. 

מקרון ציין כי בשנים האחרונות היו "הצלחות באירופה, במיוחד בתחום הריבונות והאחדות". "לא הצלחנו בהכל", הודה מקרון, שדיבר על "התקדמות מוגבלת של אירופה". מקרון הצהיר כי למרות משברים אחרונים כמו נגיף הקורונה, ננקטו "צעדים היסטוריים" כמו "היחידה הפיננסית ליציאה מהמגיפה" או "היחידה האסטרטגית" לחיסונים.

"אירופה שמכבדת ומבטיחה את ביטחונה", אמר עמנואל מקרון, "זו אירופה שמקבלת את העובדה שיש לה גבולות ומגינה עליהם. זו אירופה שרואה את הסיכונים אליהם היא נחשפת ומכינה את עצמה". 

"אנחנו חייבים איכשהו לצאת מצורה של מדינת מיעוט אסטרטגית", הכריז. "הסכנה העיקרית לביטחון האירופי כיום היא המלחמה באוקראינה. מה שאנחנו צריכים להוציא החוצה זו פרדיגמת ההגנה החדשה, הגנה אמינה של היבשת האירופית".

עמנואל מקרון צרפת אירופה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד