כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גינוי חסר תקדים

משרד החוץ: העולם מבין שצריך לעצור את איראן עכשיו

בהמשך לקמפיין ההשחרה של משרד החוץ נגד איראן - שר החוץ ישראל כ"ץ מברך את הפרלמנט האירופי על הצבעתו בעד החלטת גינוי חסרת תקדים ויוצאת דופן נגד איראן: "עוד הצלחה מדינית ישראלית ועוד מהלומה לאיראן לפני שיהיה מאוחר מדי"

משרד החוץ: העולם מבין שצריך לעצור את איראן עכשיו
יירוט הטילים מאיראן צילום: Jamal Awad/Flash90

במסגרת המתקפה המדינית שמוביל משרד החוץ באירופה נגד איראן, ואחרי החלטת שרי החוץ של האיחוד האירופי להרחיב את משטר הסנקציות נגד איראן - הפרלמנט של האיחוד האירופי הצביע כעת בעד החלטת גינוי חסרת תקדים ויוצאת דופן נגד איראן, בעקבות המתקפה שלה על ישראל.

ההחלטה שעברה ברוב גדול, מגנה בחריפות את ההתקפה האיראנית על ישראל ומדגישה את מחויבות האיחוד האירופי לביטחונה של מדינת ישראל.

עיקרי ההחלטה ההצהרתית:

קריאה להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור.

הרחבת משטר הסנקציות, כולל לתחומי הנפט והבנקאות.

הכרה באי עמידתה של איראן בהסכם הגרעין ומתן אולטימטום לעמידה בהסכם במידה ולא תיושם החלטה 2231 של מועצת הביטחון.

הכרה בתפקידה של איראן בערעור היציבות במזרח התיכון, כולל התמיכה בחמאס. ⁠קריאה ליישום החלטה 1701 בלבנון.

ההחלטה ההצהרתית מהווה הישג משמעותי שמגדיר בצורה ברורה את העמדה האירופית כלפי איראן, ובפועל מכירה ומאמצת לחלוטין את עמדת ישראל בנוגע לאיראן.

כזכור, רק ביום שני האחרון מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי הרחיבה את משטר הסנקציות נגד איראן ופרויקט הטילים והכטב"מים שלה.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "עוד הצלחה מדינית ישראלית ועוד מהלומה לאיראן. אנחנו מהדקים את טבעת החנק סביב צוואר התמנון האיראני ואנחנו מתכוונים  לגדוע גם את זרועותיו. העולם החופשי מבין שאיראן היא הסכנה הגדולה ביותר לסדר ולשלום האזורי והעולמי ויצואנית הטרור הגדולה בעולם. המשטר הרצחני בטהראן מפר את הסכם הגרעין, מפתח טילים התקפיים ומייצא את המהפכה השיעית לכלל המזרח התיכון ולאירופה באמצעות משמרות המהפכה וארגוני הטרור".

עוד אמר השר: "החלטת הפרלמנט האירופי היא אבן דרך ומסמנת יעדים שאותם נפעל לקדם: נפעל להטיל על איראן סנקציות משתקות ולבלום את תוקפנותה. אני מברך את הפרלמנט האירופי על ההצהרה החשובה וחסרת התקדים היום וקורא לכל מנהיגי אירופה לפעול בהתאם. צריך לעצור את איראן עכשיו - לפני שיהיה מאוחר מדי".

האיחוד האירופי איראן המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל ישראל כ"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד