כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מול שריד בית מקדשינו

סרט מרגש: מאות חולים במחלה ל"ע בערב של תפילה ושירה

במעמד שנערך בר"ח ניסן, נשאו דברים מחזקים המשגיח רבי דן סגל והגאון בי שמעון גלאי^ יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק: "הקב"ה בורא בכל יום בריאה מיוחד של נס. כמו שאדם יכול לעזוב את העולם ברגע אחד, הוא גם יכול ברגע אחד להיות בריא"

סרט מרגש: מאות חולים במחלה ל"ע בערב של תפילה ושירה
המשגיח רבי דן סגל והגר"ש גלאי במעמד צילום: באדיבות המצלם

בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם השתתפו בר"ח ניסן, במעמד מרגש של תפילה ושירה מול שריד בית מקדשינו באולם שע"י ישיבת אש התורה ביוזמת מחלקת הסרטן של 'עזר מציון'.

את המעמד פתח מנהל המחלקה לתמיכה בחולי סרטן ר' זאב פרוינד שסקר את העשייה של המחלקה שהוא עומד בראשה, וסיפר על הכוח שהוא שואב מהחולים עצמם, שממחישים באופן מרגש את הכוח של האמונה להתמודד ולהתגבר אל מול כלל האתגרים. בסיום דבריו ביקש להודות לכלל המתנדבים המסורים והודה במילים חמות לכלל השותפים והאמנים שנשאו ליבם והתנדבו בערב המיוחד למען החולים.

יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק השמיע דברי חיזוק מעודדים ומרגשים על האמונה של כל יהודי שהוא יכול לחוות נס אם רק הקב"ה ירצה. "הקב"ה בורא בכל יום בריאה מיוחד של נס. כל נשימה שלנו היא נס, אבל הקב"ה גם בורא ניסים מעל דרך הטבע. מי שמסתובב במחלקות רואה את הניסים הללו במוחש. אנחנו רק צריכים להאמין בעומק הלב בכוח של התפילה ולהבין שהקב"ה יכול ברגע אחד להפוך את חייו של אדם. כמו שאדם יכול לעזוב את העולם ברגע אחד, הוא גם יכול ברגע אחד להיות בריא".

הרב צ'ולק ביקש מכל המשתתפים להעתיר בתפילה על החטופים הנמצאים בשבי ועל הפצועים שיחי' הזקוקים לרפואה שלמה והודה מקרב לצוות המסור של המחלקה לתמיכה בחולי סרטן ולמתנדבים המסורים שעושים לילות כימים למען החולים. "אנחנו רואים כאן משפחה מופלאה. משפחה שלא רק עוזרת במובן הטכני אלא נותנת כוח אחד לשני. כשאני רואה את הכוח הזה, אני יודע שאין דבר שאי אפשר להתגבר עליו באחדות בשמחה ובתפילה" אמר הרב צ'ולק.

במהלך המעמד נראו מראות מרגשים כאשר המשתתפים שיחי' חיזקו זה את זה בדברים והמחישו יחד את המשמעות המיוחדת שיש לציבור שמתמודד יחד בגבורה עם כלל האתגרים. לאורך המעמד בעלי המנגנים שרו יחד עם הקהל שירי חיזוק אמונה ותקווה, כאשר הציבור השתתף בשירה המרגשת שהמיסה כל לב.

אחד מרגעי השיא במעמד היה כאשר המשגיח הגאון רבי דן סגל נכנס לאולם. המשתתפים קיבלו אותו בשירה וריקודים וביקשו לקבל את ברכתו. המשגיח דיבר בהרחבה על הכוח הנצרך מיהודי כדי להתמודד עם אתגרי חייו והביא עובדות מגדולי ישראל בנוגע להתמודדות בזמנים קשים והרחיב בנושא חשיבות האחדות בעם ישראל. "באם נהיה באחדות אחד לשני, איש את רעהו יעזורו ונחזק את הדאגה לזולת, זו לבד סיבה לזכות בדין. אתם שמתמודדים עם המחלה, אתם גורמים לאיחוד הזה בעולם. יש לכם את הכוח הסגולי והמיוחד". הגר"ד סגל סיים במסר נוקב: "כשאנחנו מתמודדים הניסיונות הקשים של הדור הזה, עם הכאבים והמחלות, אנחנו צריכים לזכור שאלו פעמי משיח: הקב"ה רוחץ אותנו לכבוד שבת קודש".

הגאון רבי שמעון גלאי חיזק את המשתתפים ונסך בהם כוחות ותעצומות באמצעות דבריו המרגשים ושירתו ברגש תוך שהוא מחזק ומעודד את כלל החולים ובני משפחותיהם. הרב גלאי פרש ידיו לעבר רחבת הכותל שלמרגלות אולם אש התורה ואמר "עצם זה שכל ראשי ורבני עזר מציון יחד עם המתנדבים והחולים, מתאספים יחד זה כבר מעורר רחמי שמים, וכבר מהווה זמן התעוררות מיוחד לתפילה ובקשה". במהלך המעמד המשתתפים עברו בזה אחר זה להתברך ע"י הגאון רבי שמעון גלאי, שהאזין ברוב קשב לכלל סיפורי הפונים, כשלאורך כל המעמד דמעות זולגות מעיניו.

במעמד נטלו חלק שורה של בעלי מנגנים מהשורה הראשונה שהופיעו בהתנדבות למען חולי הסרטן. תזמורת בניצוחו של דודי פלדמן, בעל המנגן מוטי שטיינמץ, בעל המנגן דודי קאליש, יענקי היל, יחד עם מקהלת ידידים בניצוחו של יעקב רוטבליט.

המעמד הסתיים בתחושה של התרוממות רוח עילאית, כאשר החולים ובני משפחותיהם ביקשו להודות לעזר מציון על העשייה המופלאה והמסורה לאורך כל השנה, והעידו כי ערבי השמחה והחיזוק הללו מחזקים אותם באמונה ובתפילה ונוסכים בהם כוחות להתמודד ולהילחם עד לרפואתם השלמה יחד עם שאר חולי בית ישראל.

עזר מציון הרב דן סגל הרב שמעון גלאי חנניה צ'ולק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד