כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סעיפים בעיתיים

ויתור על רפיח והתקדמות למדינה; פרטי ההצעה המצרית

ראש המודיעין המצרי הציג תוכנית חדשה לשחרור כל החטופים וסיום המלחמה: לפי ההצעה ישראל תוותר על כניסה לרפיח, ויוכרז על מימוש מהלכים להקמת מדינה פלסטינית

ויתור על רפיח והתקדמות למדינה; פרטי ההצעה המצרית
הרמטכ״ל וראש השב״כ צילום: דו"צ

ראש השב"כ והרמטכ"ל ביקרו אתמול (רביעי) בקהיר, ונפגשו עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל. בפגישה הציגו להם המצרים תכנית לשחרור כל החטופים וסיום המלחמה. במקביל, משלחת מצרית תגיע היום לישראל לדון בחידוש המשא ומתן העקיף עם חמאס, ושחרור החטופים הישראלים תמורת שחרור אסירים פלסטינים.

לפי ההצעה החדשה, חמאס דורש שחרור 50 אסירים תמורת כל חייל חטוף, ו-30 אסירים עבור כל אזרח חטוף. למשלחת נקבעה פגישה עם בכירי המועצה לביטחון לאומי, כך דיווחה סמדר פרי באתר Ynet.

לפי התוכנית המצרית, ישראל תבטל את הכניסה לרפיח, שחרור כל החטופים בשני שלבים, בהפרשי זמן של 10 שבועות תמורת מאות מחבלים. בנוסף התחייבות להפסקת אש מלאה למשך שנה. במהלך הפסקת האש יוכרז על מימוש מהלכים להקמת מדינה פלסטינית.

ב-Ynet דווח כי ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי לא הגיבו על התוכנית המצרית, אך התחייבו להציג אותה בדיון בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו וקבינט המלחמה.

השר סמוטריץ הגיב על ההצעה המצרית: "זו למעשה הצעת כניעה מוחלטת של ישראל וניצחון מוחלט של חמאס. סכנה קיומית למדינת ישראל. לא יהיה. נקודה".

חמאס מצרים מדינה פלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד