כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תומך טרור מובהק

האיש שעומד מאחורי ההפגנות בארה"ב חגג בשבעה באוקטובר

פרופ' חאתם בזיאן מאוניברסיטת ברקלי בארה"ב תיאר את את הטבח בשבעה באוקטובר כיום עצמאות פלסטיני. הוא גם ייסד בתקופת האינתיפאדה השנייה ארגון "סטודנטים למען צדק לפלסטין" שעכשיו מפגין ברחבי ארה"ב בעד חמאס

האיש שעומד מאחורי ההפגנות בארה"ב חגג בשבעה באוקטובר
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

יום לאחר שמחבלי חמאס פלשו לישראל, ורצחו 1,200 ישראלים, בסן פרנסיסקו התקיימה חגיגה על הטבח.

המארגן של האירוע היה פרופ' חאתם בזיאן, חוקר במחלקה למזרח תיכון באוניברסיטת ברקלי, פרופ' בזיאן שלהב את הקהל ותיאר את הטבח כיום עצמאות פלסטיני: "הפלסטינים חווים כעת את הולדתה של ההתנגדות שלהם מאז שהבריטים הגיעו ונתנו את פלסטין להתנחלות הקולוניאליסטית הציונית".

עמרי מניב מדווח בחדשות 12 כי פרופ' בזיאן ייסד לפני 23 שנה, כסטודנט בברקלי, את ארגון "סטודנטים למען צדק לפלסטין".

הארגון האנטישמי שקורא להשמדת ישראל עם הקריאות "מן הנהר ועד הים פלסטין תהיה חופשית" עומד כעת מאחורי ההפגנות האנטישמיות בקמפוסים ברחבי ארה"ב. הארגון היווה את ראש החץ בארה"ב של ארגון ה-BDS, התנועה לחרם כלכלי על ישראל ופועל להפסקת הסיוע הביטחוני של הממשל האמריקני.

בזמן שאוטובוסים התפוצצו בישראל באינתיפאדה השנייה בשנת 2000 הוא אמר: "אנחנו צופים באינתיפאדה בפלסטין והשאלה היא למה אין לנו אינתיפאדה במדינה הזאת (בארה"ב). הם יאמרו שהפלסטינים קיצוניים מדי. עוד לא ראיתם קיצוניות אמיתית".

עמרי מניב דיווח כי ב-2016, הוא ביקר בקמפוסים אמריקניים במסגרת סדרת כתבות שעשה אז על עליית תנועת ה-BDS בארה"ב. "הגעתי גם לברקלי, שם הצלחתי לשכנע בשיחת מסדרון את בזיאן, אז ד"ר, להתראיין, הריאיון הראשון וכנראה האחרון שלו לכלי תקשורת ישראלי. היה ניכר שהוא תומך בטרור ולא אמר מילה נגד ירי רקטות ליישובי ישראל או פגיעה בחפים מפשע" סיפר מניב.

אחרי ה-7 באוקטובר הוסרו המסכות, הכול יצא החוצה בפומבי, הארגון פרסם הודעת תמיכה בחמאס ותיאר את טבח ה-7 באוקטובר "ניצחון היסטורי לתנועת ההתנגדות" וקרא למאבק מזוין להשמדת ישראל.

 

 

אנטישמיות ארצות הברית אוניברסיטת ברקלי חמאס אינתיפאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד