כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עבר תשאול מעמיק

ישראלי עוכב בשדה תעופה בבריטניה - תוחקר ע"י יחידה למאבק בטרור

ישראלי שנחת בשדה תעופה בבריטניה נשאל אם ביקר לאחרונה בישראל - וכשהשיב בחיוב עבר תשאול מעמיק ע"י היחידה למאבק בטרור. "אתה לא מעוכב", אמר לו שוטר בנמל, "אתה רשאי ללכת - אבל אם תלך, נעכב אותך"

ישראלי עוכב בשדה תעופה בבריטניה - תוחקר ע"י יחידה למאבק בטרור
אילוסטרציה צילום: unsplash

נריה אשואל, סטודנט ישראלי שלומד בברצלונה, קפץ לביקור קצר של כמה ימים בבריטניה. כשנחת ביום שישי האחרון בשדה תעופה קטן באיסט-מידלנדס מחוץ לנוטינגהאם, עבר תשאול על ידי איש ביקורת הגבולות, הוא נשאל אם ביקר לאחרונה בישראל - וכשהשיב בחיוב נאלץ לעבור תשאול מעמיק יותר על ידי לא פחות מהיחידה למאבק בטרור, כך דיווח יואב איתיאל באתר וואלה.

לאחר סדרת שאלות רגילה בביקורת הגבולות, הוא נשאל אם ביקר בזמן האחרון בישראל. "משעניתי בחיוב ומסרתי שביקרתי משפחה וחברים לפני שלושה שבועות, קצין ביקורת הגבולות התקשר למאן דהוא בטלפון ודיווח שיש לו ישראלי שביקר בישראל לאחרונה", סיפר לוואלה "הוא הנהן, ניתק וביקש ממני לשבת ולחכות בצד. הדרכון נותר אצלו".

אשואל המשיך: "אחרי בערך רבע שעה הגיעו שלושה שוטרים במדים, דיברו ביניהם, הסתכלו לכיווני ואחרי עוד חמש דקות הגיעו עוד שני אנשים לבושי אזרחי שליוו אותי לחדר תשאולים. הבכיר מבניהם אמר לי 'אנחנו מהיחידה למאבק בטרור. אין לך מה לדאוג, אתה לא מעוכב. אנחנו רק רוצים לנהל שיח קצר. אתה רשאי ללכת אם תבחר, אבל אם תבחר ללכת, נעכב אותך'".

"הם התחילו בלשאול שוב את השאלות הרגילות: מי אני, מאיפה, למה באתי, איפה מתכנן לישון, מה בדיוק אני מתכנן לעשות, אבל אז העניין תפס תפנית, הם התחילו לשאול 'היית בצבא'? 'היית לוחם'? עניתי להם שאני עם סכרת נעורים ושלא הייתי לוחם אלא במודיעין. הם המשיכו: 'היית בשטח?' עניתי שלא, תוך שנראה לי שכבר הבנתי מה הם מחפשים לשמוע ומה לא. הם המשיכו בשאלות אודות הביקור, 'כשהיית בישראל היה לך תפקיד כלשהו בצבא?' גם לכך עניתי ב'לא'".

אשואל סיפר שהם ביקשו הוכחות לכל התכנונים שלו לסופ"ש: "הם ניסו להיות נחמדים וכשהבכיר מבניהם יצא מהחדר, הזוטר אמר לי: 'אין לנו בעיה איתך אבל בגלל שאתה מגיע מהאזור הזה אנחנו רק רוצים לוודא. פשוט יש אחרים שבאים לפה עם כוונות אחרות, אתה יודע'".

"הבכיר חזר אז לחדר ואמר שאני רשאי ללכת אבל שהם רוצים לפני כן לבדוק לי את התיק. הגיע שוטר נוסף, הפך לי לגמרי את התיק מקצה לקצה. לא מצא כלום. כמובן. בשעה טובה, אחרי שעה, הייתי שוב בן חורין".

בריטניה מלחמת חרבות ברזל ברצלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד