כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"הביאו את צה"ל לכאוס"

יצחק בריק: גנץ, אחד האשמים המרכזיים ב-7 באוקטובר

"גנץ הפך להיות הכפיל של ביבי, היינו אותה הגברת בשינוי האדרת, וגנץ מסוכן לביטחון האומה בדיוק כמו ביבי"

יצחק בריק: גנץ, אחד האשמים המרכזיים ב-7 באוקטובר
במסיבת עיתונאים בקריה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אלוף במיל' יצחק בריק תוקף במאמר בעיתון "מעריב" את השר בני גנץ, חבר בקבינט המלחמה, ומצביע עליו כעל אחד האשמים המרכזיים בהדרדרות הביטחונית של המדינה.

בריק מונה את רשימת המינויים הלא מקצועיים לדעתו של גנץ בהיותו שר הביטחון וכן את המחטף במינויו של הרמטכ"ל הנוכחי הרצי הלוי בזמן ממשלת מעבר.

בריק כותב כי "בני גנץ חייב לעמוד לחקירה בפני ועדת החקירה הממלכתית שתקום בסיום המלחמה. תרומתו מכרעת להתדרדרותו הקשה של הצבא בהיותו הרמטכ"ל ובהמשך שר הביטחון: הוא וחבריו הרמטכ"לים לשעבר ואחרון שבהם הרצי הלוי הביאו את צה"ל לכאוס ולמחדל הקשים ביותר מאז קום המדינה בהתקפת החמאס על יישובי עוטף עזה ב־7 באוקטובר 2023. נוסף על כך, בני גנץ וחבריו הרמטכ"לים תרמו רבות לאי־מוכנות צה״ל והעורף באופן מוחלט למלחמה אזורית כוללת, שתמיט אסון על המדינה ועל אזרחיה".

"בהיותו בממשלה ובקבינט המלחמה", כותב בריק על גנץ, "ניצל את ההזדמנות לתת חסות (ספונסר) לרמטכ"ל הרצי הלוי, חברו היקר. השר גנץ הוא שמינה את חברו הרצי הלוי לרמטכ"ל בהיותו שר הביטחון. השר פעל בכל כוחו ובדרך נלוזה ולא אתית. אל לנו לשכוח שאת תרגיל מינויו של הרצי הלוי לרמטכ"ל עשה גנץ בממשלת מעבר (!). רגע לפני הבחירות עשה גנץ מחטף ומינה את חברו לקונספציה!"

בריק מזכיר את הלחץ שהפעיל גנץ על היומ"שית לממשלה בתקופת ממשלת המעבר וזאת נתנה אמון בדבריו ואישרה את מינוי הרמטכ"ל. "הוא שכנע את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה, כשהוכיח באותות ומופתים שאם לא ימונה מייד הרצי הלוי, מדובר בסכנה של ממש לביטחון המדינה".

בריק מציין כי "לבני גנץ יש אשמה ישירה לאי־שחרור החטופים בדיוק כמו לביבי, בהיותו בקבינט המלחמה, ותמיכתו בתפיסותיו הדמיוניות של ביבי: ״מיטוט החמאס באופן מוחלט״ וכניסה לרפיח, תפיסות שדחקו לשוליים את הסיכוי לשחרר את החטופים. אנשי החמאס חוזרים בהמוניהם לכל השטחים שפינינו ברצועת עזה, ואנחנו עברנו לפשיטות שגורמות לנו אבדות רבות, אבל אינן מקדמות אותנו כהוא זה לניצחון".

"לסיום", כותב בריק, "בני גנץ הפך להיות הכפיל של ביבי, היינו אותה הגברת בשינוי האדרת, וגנץ מסוכן לביטחון האומה בדיוק כמו ביבי. לא הייתי כותב שורות אלו, אילו לא היה פועל בני גנץ בניגוד לקודים הבסיסיים של מנהיגים אמיתיים ובניגוד להחלטות הצריכות לשמור על ביטחון אזרחי ישראל. האם בני גנץ הוא החלופה לביבי? הצחקתם אותי. חייבת להימצא חלופה טובה משניהם".

יצחק בריק בני גנץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד