כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אגרת ברכה מהנשיא

חג החירות בבירת רוסיה נחוג בהשתתפות שיא של יהודים

סדרי פסח ציבוריים במאות קהילות יהודיות ברוסיה. כמדי שנה נשלחה אל לשכת רבה הראשי של רוסיה אגרת הברכה של נשיא רוסיה

חג החירות בבירת רוסיה נחוג בהשתתפות שיא של יהודים
חג החירות בבירת רוסיה צילום: לוי נאזרוב

מכלל הערים והמחוזות ברוסיה, הגיעו כבר בערב החג עדכונים על השלמת ההיערכות וההכנות המרובות, כדי לאפשר למאות אלפי יהודי רוסיה לחוג את החג בכלל חוקיו ומשפטיו, מתוך הרחבה גשמית והבנה נפשית, זאת לאחר חודשי פעילות רבה של הכנת מצרכים כשרים לפסח והפצתם לכל הקהילות הרבות, יחד עם חוברות הדרכה וספרי הגדה של פסח.

פרויקט "קמחא דפסחא" המתקיים מדי שנה במרכז החסד היהודי שערי צדק במרכז מוסקבה, קיבל השנה תנופה גדולה, ובהדרכת הרב הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א שבא אישית לפקח ולראות את החלוקה - התווספו עוד משפחות, ומוצרים רבים ואיכותיים, כשהכל נערך באופן מכובד לנותן, ובעיקר למקבל, שיצאו עם עגלות עמוסות בכל מצרכי המזון.

בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", נערכו מספר סדרי פסח ציבוריים, ובמקביל בכל בתי חב"ד והמוסדות הרבים בכל השכונות שבבירת רוסיה, בהם הסבו יחד כל דיכפין, מתוך חדווה וגיל, ובאבטחה שתוגברה השנה במיוחד.

בערב החג, שעה קלה לפני מכירת החמץ של יהודי רוסיה על ידי רבה של רוסיה שליט"א, הגיעה אל לשכתו אגרת הברכה השנתית שכתב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכלל יהודי רוסיה.   

וכך ברכתו: אל יהודי רוסיה! הנני מברך את כלל יהודי רוסיה לרגל חג הפסח. חג זה, עתיק ימים ומכובד במיוחד ע"י כלל נאמני הדת היהודית, מזכיר לנו מפנה חשוב בתולדות עם ישראל - את השחרור מעול העבדות שנמשכה מאות בשנים, ואת היציאה אל החופש המיוחל. החג מסמל גם את נצחון הצדק, נצחון הטוב. עליי לציין בשביעות רצון רבה, כי הקהילה היהודית ברוסיה תורמת תרומה רבת משקל להחדרת הרב-שיח בין בני עמים שונים ודתות שונות בארצנו, נוקטת חלק פעיל בחינוך הדור הצעיר, בפרויקטים של השכלה, של חמלה ושל צדקה וחסד.

הנשיא המשיך: כמו כן היא דואגת לשמור על הערכים הרוחניים, על ערכי המשפחה, שאין לערער אותם. פעילות זו, גדולה ומבוקשת מאוד, וראויה להערכה גבוהה במיוחד. אני מאחל לכם הצלחה וכל טוב - ולדימיר פוטין.

בערל לאזאר רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד