כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"משימות מנוגדות לחוק"

בן גביר הנחה לוודא שהשיטור העירוני לא מלווה את שיירות הסיוע

השר בן גביר למפכ"ל המשטרה: "לוודא כי השיטור העירוני לא מלווים את שיירות הסיוע ההומניטרי". ההנחיה מגיעה לאחר שאמש כוחות השיטור העירוני ליוו את משאיות הסיוע ההומניטרי לחמאס בעזה

בן גביר הנחה לוודא שהשיטור העירוני לא מלווה את שיירות הסיוע
משאית סיוע הומניטרי צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

כוחות השיטור העירוני ליוו אמש (חמישי) את משאיות הסיוע ההומניטרי לחמאס בעזה, בעקבות כך, הורה היום השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שלא להקצות פקחים של השיטור העירוני לטובת ליווי המשאיות.

במכתב ששלח השר בן גביר באמצעות מנכ"ל משרדו, רפול אנגל למפכ"ל המשטרה ביקש השר בן גביר לוודא כי כוחות השיטור בעירוני לא מופנים למשימות שאינם בסמכותם, ופועלים בהתאם לחוק.

אנגל פתח את מכתבו: "הובא לידיעתנו כי ביום 25.4.24 הופעלו פקחי השיטור העירוני בערד לשם ליווי שיירת משאיות סיוע הומניטרי שהיו בדרכם לחמאס בעזה וכן לשם פיזור הפגנה שהתפתחה באזור".

אנגל ציין כי "מבלי להביע עמדה בקשר עם חוקיות ההפגנה או מעבר שיירות הסיוע ההומניטרי, ביצוע משימה שכזו ע"י השיטור העירוני הינה בניגוד לחוק".

לדבריו, "התנאים לכך שפקח יסייע למשטרה מפורטים בסעיף 15 לחוק, בין היתר נקבע כי המשימה תהיה בתחום שיפוטה של הרשות המקומית ובמקום שקבע מפקד המחוז במשטרת ישראל. סעיף 15 מפנה לתוספת השניה, ומגביל את הפעילות לגנים ציבוריים, אזורי מסחר, חופי רחצה, חניונים, מקומות שבהם מתקיימים אירועים תחת כיפת השמים, אזורי בילוי ומרחבים חקלאיים - בהם קבע מפקד המחוז אפשרות להפעלת הפקח".

"לאור זאת", חתם אנגל, "אבקשכם לוודא מול כלל יחידות השיטור העירוני בארץ שלא מתבצעות חריגות ופקחי השיטור העירוני לא מופעלים לשם ביצוע משימות המנוגדות להוראות החוק".

 
איתמר בן גביר סיוע הומניטרי ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד