כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
על רקע האנטישמיות

הלוחם מעזה שלא מוותר על הרמב"ם ריגש רבבות בברוקלין

רבבות חוגגים, מכל קצות הקשת היהודית בניו-יורק, התכנסו יחד בלב שכונת קראון הייטס בברוקלין, לחגוג את 40 שנה לתחילת הלימוד היומי ברמב"ם. הלוחם מעזה ריגש את המשתתפים. הקהילה מתכנסת כל בוקר בשעה מוקדמת ללימוד הרמב"ם

הלוחם מעזה שלא מוותר על הרמב"ם ריגש רבבות בברוקלין
40 שנה לתחילת הלימוד היומי ברמב"ם צילום: Mendy Krief Via COLlive

השדרה המרכזית בשכונת קראון הייטס בברוקלין, 'איסטרן פארקווי', לא ראתה שנים רבות מעמד המוני כל כך: רבבות חסידי חב"ד ועמך בית ישראל, גדשו את השדרה, לרגל מעמד סיום הרמב"ם העולמי וארבעים שנה לתקנה הקדושה של הרבי מליובאוויטש.

מול בית מדרשו של הרבי, '770', נערך מעמד הסיום הענק, תחת אבטחה משטרתית, בצל הזינוק באירועי האנטישמיות בארה"ב, על רקע המצב בארץ הקודש. הרחוב כולו נסגר לתנועה על ידי משטרת ניו יורק. החזאים הבטיחו גשם – אבל מזג האוויר היה נאה מתמיד, והמארגנים ראו בכך סימן של ברכה למעמד החגיגי.

בראשות גדולי התורה והחסידות מכל שדרות היהדות החרדית בניו-יורק, נפתח המעמד הכביר על ידי מנהל מטה הרמב"ם ויו"ר צעירי חב"ד המרכזית הרב שמואל בוטמן, המנחה ומנהל את המעמד ברצף מאז הסיום השני. הרב בוטמן ציין את יום הולדתו ה-122 של הרבי, מייסד התקנה, שזכתה ונתפשטה לכל תפוצות ישראל במהלך השנים, וזכתה וזוכה לעידודים רבים מגדולי התורה וחסידות זיע"א – ויבדלחט"א – שליט"א.

לאחר נעימות חסידיות על ידי בעלי המנגנים ר' אברהם פריד ומקהלת ה'קאפלע' של ר' יוסי כהן, נאמר פרק תהילים על ידי הבעל מנגן החסידי הרב זלמן בוימגרטאן. 'חתן המצוות' לוי פבזנר כובד בסיום על ספר המצוות, ולאחר מכן שנים-עשר ילדים הוזמנו לומר את שנים-עשר פסוקי חז"ל שבחר בשעתו הרבי, למעמדים ציבוריים.

לאחר שהוקרן וידאו מיוחד של הרבי, מסיום הרמב"ם הראשון בשנת תשמ"ה, נשא הרב בוטמן נאום מיוחד, ובו דיבר על מטבע מיוחד שהושק לרגל המעמד, שי לכל החוגגים, המתמידים בלימוד, יומו ביומו – בשלוש המסגרות: שלושה פרקים ליום, פרק אחד ליום, או ספר המצוות. "כשאתם לומדים רמב"ם, אתם מקבלים את כל הברכות החשובות", אמר הרב בוטמן, "הרבי העניק סגולות רבות ללימוד ובוודאי שכל אלה מתקיימים בלומדים".

הרב בוטמן הדגיש את המיוחדות של החגיגה השנה, במלאות ארבעים שנה. "תזכרו היטב שעל ידי לימוד התורה ולימוד הרמב"ם אנחנו נביא את הגאולה האמיתית והשלמה", אמר. בנוסף, התייחס הרב בוטמן למצב בארץ הקודש וציטט את דבריו של הרבי במלחמות עבר, שאין מה לפחד כלל וכי ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם. "בוודאי שכל האירועים הללו מובילים היישר אל הגאולה השלמה", הוסיף.

עוד הוסיף הרב בוטמן ואמר כי "לפי כל הדיווחים זו הפעם הראשונה שאיראן (פרס) תקפה את ישראל משטחה. ועל זה אמר ציטט הרבי את ה'ילקוט שמעוני' שאם 'מלך פרס מתגרה... אומר הקב"ה לישראל אל תיראו, ענוים הגיע זמן גאולתכם'".

בעיצומו של המעמד, הובא סיפורו של לוחם, המוסר את נפשו בתוך עזה, שתיאר איך הלימוד מחזק אותו – גם בתוך התופת. תושב ניו-יורק, שפעל בעזה בחודשים האחרונים, כובד לומר פרק תהילים "לשחרורם המידי של החטופים".

בנוסף, הובא סיפורם המרגש של חברי קהילת 'בית שמואל' בקראון הייטס, המתכנסים מידי בוקר בשעה חמש וחצי, לשיעור ברמב"ם, "ביום חול ובשבת, בקיץ ובחורף, וכך מצליחים לסיים את הרמב"ם בתוך פחות משנה".

רגע מרגש במעמד היה, הקרנת ברכותיהם של הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והגאון רבי דוד לאו שליט"א. הרבנים עודדו את לומדי הרמב"ם בארץ ובעולם כולו וחיזקו את המשתתפים להמשיך ולהתמיד בלימוד התורה.

ברכה חמה ומיוחדת שוגרה למעמד על ידי נשיא המדינה מר יצחק הרצוג. "אני שמח מאוד לברך את משתתפים האירוע החשוב הזה, לרגל השלמת מחזור הלימוד היומי של הרמב"ם", אמר מר הרצוג, "לפני כארבעים שנה, באחת התכנסויותיו הרבות ב-770, אמר הרבי מליובאוויטש את המילים היפות הללו: 'ברור שהאחדות שנוצרה בלימוד משותף היא גדולה ונפלאה. שכן כאשר מספר יהודים לומדים את אותו הנושא בתורה ודנים בו זה עם זה, נוצרת ביניהם הרגשה של קרבה ואחדות הלבבות'.

"אכן", הוסיף מר הרצוג, "השילוב ההדוק הזה של לימוד תורה ואחדות יהודית, הוא הנושא הבולט ביותר בתנועת חב"ד, הנוכחת ומשפיעה בכל מקום - בכל מקום בעולם, בכל מקום שבו מצויים יהודים, באהבה גדולה, יום יום, שעה שעה.

"וכמו בלימוד תורה, כך גם בתפיסה החב"דית. העבודה אף פעם לא נגמרת! אני תמיד שואל: 'השלוחים האלה, מתי הם ישנים?' תמיד יש עוד מה ללמוד, עוד מצווה לקיים, עוד יהודי לטפל בו. אני רוצה לאחל לכולכם שהרגע המשמעותי אליו הגעתם יחד, ימשיך להשפיע על העולם, להמשיך להיות רלוונטי ויוסיף אור בכם ובעולם כולו".

לסיום 'משנה תורה' של הרמב"ם כובד הגאון רבי לייב ווליגר שליט"א, ראש כולל תורה ונציג חסידות מונקאטש, שגם העלה זיכרונות מרגעים מיוחדים שחווה עם הרבי בהיותו נער בקראון הייטס. הרב ווליגר דיבר בחום ובהתלהבות רבה והוא הותיר השפעה רבה על משתתפי ההתוועדות. לפתיחת המחזור, כובד הרב יצחק שוחט שליט"א מבית הכנסת 'מיל היל' בלונדון.

בסיום המעמד, הודה הרב בוטמן באופן מיוחד למשטרת ניו-יורק ולמארגנים הרבים ובראשם הרכז הרב מענדל מינץ. וברגעים אלה, פרץ הקהל הענק בריקודי שמחה סוערים. המשתתפים יצאו מהאירוע מלאי השראה ועם הרבה כוחות לקראת המשך הלימוד במחזור החדש.

חב"ד ברוקלין רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד