ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
טל לעוררו לתחיה

מאחורי הקלעים: המענק החודשי הפתאומי מרה"י למאות אברכים

מאות אברכי כוללים ברחבי הארץ קיבלו בערב שבת הגדול הודעה פתאומית לסור לבתי ראשי הכוללים באופן מיידי על מנת לקבל סכום כסף כמענק. הסיפור המלא על המשפחה ממנהטן שביקשה לחלק מענק בהוראתו של ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין

מאחורי הקלעים: המענק החודשי הפתאומי מרה"י למאות אברכים
הגר"ח פיינשטיין צילום: באדיבות המצלם

בערב שבת הגדול קיבלו מאות אברכי כוללים ברחבי הארץ הודעה פתאומית שקוראת להם לסור לבתי ראשי הכוללים באופן מיידי על מנת לקבל סכום כסף.

האברכים, שכבר קיבלו את המלגה החודשית, הופתעו מהמענק הנוסף, ויותר מכך על הפתאומיות של ההודעה. כשהגיעו לראשי הכוללים נאמר להם כי התורמים מבקשים להשתמש בכסף לצורכי החג בדווקא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים של החלוקה המפתיעה היא תרומתם של בני משפחה ממנהטן, שהגיעו לחוג את חג הפסח במחיצת משפחות ילדיהם המתגוררים בארץ. ביום רביעי שלפני הפסח עלו בני המשפחה למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין להתברך כשהם משיחים בפני ראש הישיבה כי סב המשפחה מצד האמא עבר אירוע מוחי קשה לפני כחודשיים ומאז הוא מוגדר כמת במוות מוחי, הרופאים ביקשו לנתקו מהמכשירים ואולם המשפחה בהוראת גדולי הפוסקים סירבו כפי עמדת ההלכה. 

כעת הם מבקשים מראש הישיבה שיברך את הסבא שיבריא ויתעורר לחיים. ראש הישיבה ערך תפלת 'מי שברך', ולאחר מכן אמר לבני המשפחה כי כתוב בגמרא שמי שיש לו טל תורה זוכה שהטל מקימו בתחיית המתים, וכעת הסבא שלכם זקוק לקצת טל של תחיה לקום לתחיה, תדאגו שיתרבה תורה לזכותו, ומריבוי התורה יהיה טל לעוררו לתחיה.

מיד בני המשפחה הביעו את רצונם לתרום סכום כסף גדול עבור אברכי כוללים למשך שלושה חודשים, ובכך לקבל חלק בזכות התורה עבור הסבא. מיד עם העברת הכסף החל מבצע החלוקה כאשר בהוראת ראש הישיבה הגר"ח חולק הכסף דרך ראשי הכוללים שיבחרו את עמלי התורה הנצרכים ביותר, כמו כן הורה רה"י לחלק את הכסף למספר רב של כוללים כשמכל כולל יבחרו אברכים יחידים שקיבלו את המענק שהביא להרווחה בביתם.

אברכי כולל הרב חיים פיינשטיין ערב חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד