ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תשובה בתוך יומיים

אושרה על ידי ישראל: חמאס קיבל לידיו את ההצעה המצרית

מנהיג ארגון הטרור חמאס, יחיא סינואר קיבל לידיו את ההצעה המצרית שאושרה על ידי ישראל. להצעה שהעבירו המצרים יש "אור ירוק טנטטיבי ישראלי". ההצעה מדברת על שלב אחד של ביצוע, ושלב נוסף של שיחות

אושרה על ידי ישראל: חמאס קיבל לידיו את ההצעה המצרית
תמונות החטופים צילום: ארנון בוסאני

מנהיג ארגון הטרור חמאס, יחיא סינואר קיבל לידיו את ההצעה המצרית שאושרה על ידי ישראל. על פי דיווח בחדשות 12, ההערכה בירושלים היא שתשובת חמאס תגיע בתוך 48 שעות.

להצעה שהעבירו המצרים יש "אור ירוק טנטטיבי ישראלי", כך מגדירים את הדברים גורמים מדיניים בכירים.

ההצעה הזו מדברת על שלב אחד של ביצוע, ושלב נוסף של שיחות. כלומר, בניגוד לעסקה הקודמת, פה השלב הראשון - יכול להיות מבוא לעסקה כוללת. 

על פי ההצעה, בשלב הראשון - מדובר על עסקה הומניטרית שבה ישוחררו עשרות חטופים, יש ויכוח על המספרים, ישראל טוענת שחמאס יכול להביא הרבה יותר מ-20 חטופים במסגרת העסקה ההומניטרית. מכל מקום, על כל חטוף יינתן יום הפוגה נוסף.

בשלב השני - כך המצרים בעצם מציעים, יהיה ניתן להגיע לעסקה כוללת שתכלול את הפסקת המלחמה אבל וזה הדבר החשוב - ישראל לא תידרש להכריז על כך מבעוד מועד, אם כי היא כן תידרש לוויתורים אחרים בעיקר בהקשרי חזרת העקורים לצפון הרצועה.

גורם מדיני מסר בתגובה: "הידיעה איננה נכונה. ישראל לא קיבלה את הדרישות המצריות והציגה תנאים משלה לעסקה. ישראל לא הסכימה לסיום המלחמה, לנסיגה מהרצועה וגם לדרישות אחרות שהציג חמאס".

 

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים עסקת חטופים ארגון הטרור חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד