ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
השר אסר על השיטור העירוני

תושבי ערד חסמו את הסיוע, הפקחים התערבו וראש העיר פנה

תושבי ערד חסמו את שיירת הסיוע ההומניטרי שעברה מירדן לעזה דרכם והמשטרה עם השיטור העירוני פינו אותם. ראש העיר יאיר מעיין זעם ואיים לסגור את היחידה אם תימשך הפעלתה לאבטחת השיירות. השר בן גביר ביקש מהמשטרה לוודא כי לא נעשה שימוש בפקחים לשם כך

תושבי ערד חסמו את הסיוע, הפקחים התערבו וראש העיר פנה
חוסמים את הסיוע ההומינטרי צילום: באדיבות המצלם

בליל יום רביעי האחרון נרשם שיא בפעולות המחאה נגד שיירות הסיוע ההומניטרי לעזה. מאות תושבי ערד, בהם חסידים רבים, חסמו למשך לילה שלם את המשאיות בצומת ערד ובצומת תל ערד ולראשונה בתולדות המחאות אף השביתו חלק מן המשאיות והשמידו חלקים מהסחורות שהיו על גביהם. המשטרה פעלה לפינוי המפגינים והצליחה רק לקראת הבוקר לשחרר את השיירה.

במכתב ששלח היום ראש העיר ערד יאיר מעיין לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוא הוקיר את המפגינים ואת "פעולתם האיתנה לאורך הלילה בניסיון למנוע את מעבר השיירה".

באדיבות המצלםהפקחים והשוטרים בחסימה של הסיועצילום: באדיבות המצלם

עם זאת, זעם מעיין על השימוש שנעשה ביחידת השיטור העירוני לאבטחת השיירה ופינוי המפגינים. "מדובר באירוע חמור מאוד ועבירה על החוק לכאורה ומנוגד להסכם ההפעלה של השיטור העירוני. אני רואה את הדבר בחומרה ודורש לאסור לאלתר שימוש בעובדי ורכבי העירייה כסיוע לליווי שיירות סיוע למחבלי חמאס" כתב ראש העיר.

השר בן גביר השיב כי יברר את הנושא. "לא מכיר אותו ובכל מקרה יש להצטער על עצם העניין שאני היחיד שהצבעתי בקבינט נגד הדבר הזה. מבחינתי מדובר בטעות קשה וישראל צריכה לדרוש הומניטרי תחת הומניטרי".

כעבור שעות בודדות שיגר מנכ"ל המשרד לביטחון פנים רפול אנגל מכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בו הנחה לוודא שאין מעורבות של השיטור העירוני בפעילות אכיפה וליווי של שיירות סיוע הומניטרי וציין כי הדבר מנוגד לחוק.

יאיר מעיין סיוע הומניטרי ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד