ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חרפה בבריטניה

אנדרטת זיכרון ל-6 מיליון יהודים שנרצחו בשואה כוסתה בלונדון

משטרת לונדון מבוהלת מההמון האנטישמי שמפגין נגד ישראל, אנדרטת שואה ב'הייד פארק' כוסתה. שוטרים שמרו על האנדרטה כדי למנוע וונדליזם על ידי מפגינים

אנדרטת זיכרון ל-6 מיליון יהודים שנרצחו בשואה כוסתה בלונדון
אילוסטרציה צילום: משטרת לונדון

ארגונים יהודיים, זועמים לאחר שאנדרטה לזכר השואה כוסתה מחשש שהיא תושחת על ידי פעילים פרו-פלסטיניים אנטישמיים.

גורמים רשמיים ב'הייד פארק' בלונדון כיסו את האנדרטה לזכר שישה מיליון קורבנות יהודים שנרצחו על ידי הנאצים עם ברזנט כחול, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

הדיילי מיילצילום עמוד השער עיתון הדיילי מיילצילום: הדיילי מייל

האנדרטה היתה תחת שמירה של שוטרי משטרת המטרופולין כדי למנוע ונדליזם על ידי מפגינים פרו-פלסטיניים אנטישמיים שצעדו באזור במחאה על המלחמה בעזה.

13 צעדות נגד המלחמה בעזה נערכו מאז תחילת המלחמה באוקטובר, ועלו למשלמי המיסים בבריטניה 38.4 מיליון ליש"ט.

סטיבן פולארד, העורך הראשי של העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, דרש מהמשטרה לנקוט בפעולות כדי להפסיק את הצעדות.

"מהו הגבול שצריך לחצות כדי שאנשים יחשבו שזה לא בסדר שמצעדי השנאה האלה יימשכו?' הוא אמר. "זה פשוט מזעזע לגמרי איפה שאנחנו נמצאים עכשיו. זה מראה את ההשחתה של מה שקורה בלונדון כרגע, מכסים אנדרטת שואה".

לורד פיקלס, השליח המיוחד של בריטניה בנושאי זכרון השואה, אמר שמראה האנדרטה העטופה ביריעת פלסטיק "מעביר מסר נורא ליהודים בלונדון וברחבי בריטניה".

לורד פיקלס, שעמד בראש המהלכים להקים אנדרטת שואה לאומית ליד הפרלמנט, אמר: "המראה של האנדרטה היקרה הזו לשואה עטופה ביריעות פלסטיק הוא באמת מזעזע. האם הפכנו כל כך מפוחדים במדינה הזו שבמקום לצפות ממפגינים פרו-פלסטינים לציית לחוק, אנחנו מסתירים את האנדרטה כדי להציל אותה מוונדליזם?".

לורד פולק, נשיא ארגון ידידי ישראל השמרנים, אמר: "הגענו לשפל חדש. עבור רבים בצעדה, מדובר פחות בתמיכה במדינה פלסטינית ויותר בשנאה למדינה היהודית ולעם היהודי. הגיע הזמן שהרשויות יחשבו מחדש אם שנאה כזו צריכה להיות מוצגת ברחובות שלנו שבוע אחר שבוע".

מארי ואן דר זיל, נשיאת הקהילות של יהודי בריטניה שמימנה את האנדרטה, אמרה: "זה מזעזע שצריך לנקוט באמצעי זהירות כאלה כדי להגן על האנדרטה בגלל הסיכון שהיא עלולה להיות מושחתת כעת".

מטעם אחראים על הפארק נמסר ל'דיילי מייל': "אנדרטת השואה בהייד פארק מכוסה באופן שגרתי בברזנט במהלך אירועים שונים כאמצעי זהירות".

בריטניה אנטישמיות אנדרטת זיכרון מלחמת חרבות ברזל לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד