ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
4.1 מיליון דולר

רופא יהודי הפסיד במשפט לאחר שלא הגיע לדיון ביום כיפור

ד"ר פיטר גרוס, רופא יהודי מפנסילבניה, ערער על פסק דין נגדו בסכום כולל של 4.1 מיליון דולר בבית המשפט במדינתו. הוא טען שמשפטו התקיים ביום כיפור ולא יכל להופיע לדיון

רופא יהודי הפסיד במשפט לאחר שלא הגיע לדיון ביום כיפור
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ד"ר פיטר גרוס, רופא יהודי מפנסילבניה, הפסיד במשפט נגדו בסכום של 4.1 מיליון דולר בבית המשפט במדינתו. הוא טען כי לא הגיע לדיון מאחר ומשפטו התקיים ביום כיפור.

ד"ר גרוס טוען כי התביעה נגדו הוגשה "בחוסר תום לב" וכי הוא נאלץ לבחור בין זכותו לשמור על דתו, לבין להשתתף במשפט נגדו. חבר המושבעים מצא כי הרופא אשם בתביעה שהגיש נגדו מטופל לשעבר, פרד דימיאו, שטען כי הוא סבל ממחלת לב קבועה מכיוון שד"ר גרוס לא הצליח לזהות את הסימנים להתקף לב.

לפי התביעה, הרופא ביקש מבית המשפט לעכב את תחילת ההליך בספטמבר 2023, שכן הוא חל ביום כיפור, ואמר כי לא יוכל להתייצב בבית המשפט. התביעה התנגדה לבקשה בטענה שהעד המומחה שלהם היה זמין רק באותו יום.

עקב כך דחו שני שופטים את בקשת הרופא, וד"ר גרוס לא הגיע להליך נגדו ביום כיפור, היום הראשון למשפטו. בסופו של דבר חבר המושבעים פסק נגדו, וד"ר גרוס מערער כעת על ההחלטה בטענה שבית המשפט נכשל בפסיקתו בכך שלא כיבד את שמירת דתו.

ארגונים יהודיים תומכים בד"ר גרוס לסייע. אגודת ישראל באמריקה, כתבה לבית המשפט מכתב והביעה דאגה כי החלטת חבר המושבעים "עלולה להתפרש כמצדיקה הגבלות עבור אלפי יהודים שומרי מצוות, בדיוק כמו מיעוטים דתיים אחרים".

בהצהרה בת 40 העמודים נכתב: "אי אפשר להפריז בחשיבות של יום כיפור - היום הקדוש ביותר בשנה לעם היהודי למרות שבתי משפט אינם רואים חשיבות באמונות דתיות".

עוד נכתב: "עבור יהודים דתיים אלו ימים וזמנים שבהם אסור על פי ההלכה היהודית לבצע כל מיני פעולות, לרבות הופעה בבית המשפט, שמירת יום הכיפורים חיונית עבור ארצות הברית כחברה פלורליסטית, כפי שנקבעו על ידי מייסדי המדינה".

אולם, נציגת התובע דחתה את הטענות ואמרה כי החלטת בית המשפט שלא לדחות את הדיון נבעה בעיקרה מטיפול לא נכון של עורכי הדין של הרופא. לטענת התובע, הסנגוריה העלתה חששות לגבי לוח הזמנים רק שבוע לפני המשפט, למרות שההליכים נקבעו שנה וחצי מראש.

התובע הוסיף כי הם היו מוכנים להיענות לבקשה ולדחות את המשפט, אך המומחה שלהם לא הצליח לקבוע מחדש מועד בהתראה כה קצרה.

יום כיפור פנסילבניה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד