ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
45 אלף איש תרמו

ניצול שואה בן 99 עזר לגייס יותר מ-2 מיליון יורו לאוקראינה

אזרחים בסלובקיה אספו כסף לרכישת תחמושת עבור צבא אוקראינה. אחד מיוזמי הפעולה הוא קשיש בן 99 ששרד את השואה. הקשיש אמר כי "המשא ומתן עם פוטין הוא טיפשי, כשם שהמשא ומתן עם היטלר היה טיפשי"

ניצול שואה בן 99 עזר לגייס יותר מ-2 מיליון יורו לאוקראינה
יורו צילום: unsplash

אזרחי סולבקיה שלא היו לא מרוצים מהמדיניות של רוברט פיקו ראש ממשלת סלובקיה לגבי אוקראינה, החליטו לאסוף כסף באופן עצמאי עבור צבא אוקראינה לאחר שממשלת סלובקיה פרו רוסיה. יותר מ-2.7 מיליון יורו נאספו לרכישת פגזי ארטילריה מצ'כיה, תוך התעלמות מהמדיניות הסלובקית. כ-45 אלף איש תרמו.

אחד מיוזמי הפעולה הזו הוא אוטו שימקו בן ה-99, ניצול שואה שהשתתף במרד הסלובקי נגד הנאצים ב-1944. הוא תרם חלק מהפנסיה שלו עבור פגזים עבור אוקראינה. הוא גם הביע את נחישות המאבק נגד פוטין ואמר: "המשא ומתן איתו הוא טיפשי, כשם שהמשא ומתן עם היטלר היה טיפשי".

רשת BBC דיווחה כי קמפיין מימון המונים בסלובקיה לרכישת פגזי ארטילריה לאוקראינה חרג מהיעד של מיליון יורו, פחות מ-48 שעות לאחר השקתו.

"אנחנו חייבים לגרש את פוטין מאוקראינה. אנחנו צריכים להביס אותו", אמר אוטו סימקו, ניצול השואה, בגיל 99, הוא עזר להתחיל את הקמפיין לאתגר את מדיניות הממשלה הסלובקית.

"חייתי את מלחמת העולם השנייה. נלחמתי בה. אני יכול להגיד לך שלא היה טעם לנהל משא ומתן עם היטלר ואין טעם לנהל משא ומתן עם פוטין", אמר סימקו ל-BBC מברטיסלבה.

ראש ממשלת סלובקיה אמר שמדיניות המערב לחמש את אוקראינה רק מאריכה את הסכסוך, ואוקראינה צריכה במקום זאת להניח את נשקה ולעשות שלום עם מוסקבה.

אוטו סימקו הגיב על כך שהוא לא היסס לתרום את הפנסיה שלו כדי לעזור לממן את מה שלדבריו מאבק של אוקראינה נגד הטוטליטריות.

"תזכרו את צ'מברליין. הרעיון שלו להציע להיטלר שלום, התברר כאשליה מוחלטת", אמר ל-BBC. "הממשלה שלנו עושה בדיוק את אותו הדבר. רוצה לו את הדונבאס, את קרים, כל עוד יש שלום. זו אשליה מוחלטת", המשיך.

"אם לא נביס את פוטין הוא יהווה איום. לא לשנתיים-שלוש שנותרו לי על כדור הארץ הזה, אלא לנכדיי ולניניי, לסלובקיה ולעולם כולו".

 

 

 

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה סלובקיה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד