ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
20 אחיינים חדשים

הזמר התאחד עם משפחתו אחרי 8 שנים של ניתוק

רבים מכם מכירים אותו מהסינגלים והקליפים, אבל את סיפור חייו המטלטל כנראה שלא שמעתם מעולם ולא ידעתם. הוא מספק לנו הצצה מפעימה שתלמד את כולנו פרק על החיים

הזמר התאחד עם משפחתו אחרי 8 שנים של ניתוק
חזקי שישא צילום: מתוך אינסטגרם

כוכב הזמר הצעיר חזקי שישא ריגש את עוקביו במהלך חול המועד פסח כשחשף בפניהם כי זכה להתאחד עם משפחתו המורחבת אחרי כשמונה שנים של נתק מוחלט.

שישא בן ה-23 מבני ברק, ממשפחה המשתייכת לחסידות סאטמר נזרק מבית הוריו לפני 8 שנים לאחר שבחר בדרך אחרת, מודרנית יותר, אך המשיך לשמור על המראה החסידי פאות מסולסלות וכיפה. 

לפני כארבעה חודשים הוא זכה להתארס במזל טוב ובשעטו"מ, ומאז חלה התפנית וההתקרבות חזרה להורים אותם לא ראה ולא דיבר עמם במשך כשבע וחצי שנים, כמו גם עם אחיו ואחיותיו וכל המשפחה המורחבת.

שישא כתב בחול המועד בחשבון האינסטגרם, וגם העלה סרטון שבו בישר: "אחרי שפגשתי את אמא שלי לפני 3 חודשים, אחרי כשבע וחצי שנים, עולה כעת לפגוש את האחים והאחיות ו-20 אחיינים ואחייניות שנולדו אחרי שזרקו אותי מהבית לפני כמעט 8 שנים...".

חזקי הסכים לפתוח בפני גולשי 'בחדרי חרדים' את סיפורו האישי המופלא מתחילתו ועד סופו באיחוד מרגש בעיצומו של חג החירות. "הסיפור מסע שלי התחיל לפני 8 שנים אבל הזוי ומפחיד לחשוב שיש בחורים אחרים שזה רק מתחיל להם עכשיו או שהם עדיין עמוק בתוך המסע". הוא פותח ומתחיל לגולל, "אני התברמצתי לפני 11 שנה וכמו המסלול הרגיל עליתי מיד לישיבה. הדבר הזה - לקחת ילד בן 13 ולהלביש אותו עם כל הבגדים החסידיים וכו' ולשים אותו מ-7 בבוקר עד 9 בערב סביב ספרים ודורשים ממנו מה שלא דורשים מההייטקיסטים הכי בכירים.. ובעיקר לא נותנים לנפש ולרגש להביע את עצמה אז פשוט ניסיתי לחפש איפה אני טיפה יכול להשתחרר".

הוא מספר: "זה התחיל ממש מדברים שטותיים כמו ללכת עם חליפה פתוחה או ללכת בלי כובע... מיד כל העסקנים "הדואגים" נכנסו לסיפור ולא הפסיקו לשלוח אותי לפסיכיאטרים ולפסיכולוגים.... כי טענו שחייבת להיות פה איזושהי בעיה".

חזקי ממשיך ומספר: "וככה כמו להרבה בחורים אחרים התחילו לדחוף ולדחוף כדורים ואם לא רציתי לקחת אז שמו את זה בתוך האוכל ללא ידיעתי...". 

"וככה במשך שנתיים שרדתי בישיבה והקשבתי לקולם אחרי שנתיים זרקו אותי מהישיבה ופה התחיל לאט לאט המסע נגד הזרם, המסע שיעלה לי ביוקר אבל המסע שאני מודה לאבא על כל רגע בתוכו... הדחף לפסיכולוגים ופסיכיאטרים לא עזרו כי הילד התחיל להתעקש לא לשתף פעולה אז בעצתם של העסקנים הבכירים החליטו לעבוד לפי השיטה הידועה - איומים!!!".

מתוך אינסטגרםחזקי שישא באומןצילום: מתוך אינסטגרם

שישא ממשיך ומגולל את סיפורו: "אחת מהטראומות הקשות היה כשישנתי איזה לילה אצל אח שלי בשכונת חפציבה בבית שמש "שוטר" פרץ לדירה ב-2 בלילה והחל להכות אותי מכות רצח באמצע השינה... ואומר לי בשקט "אני בהלם שאתה כזה עדין נפש אמרו לי שאתה עבריין" ותוך כמה דקות העסקנים כבר שם בשטח... זה לא מדומיין, זה באמת קורה והעסקנים משתמשים בשיטה הזאת עד היום ואני בכל אופן מלא בטאומות קשות מאותו סיוט...".

"תכלס' בגיל 15 התחילו הרבה יותר סיכסוכים עם ההורים והתחיל חרם משפחתי במשך כמה חודשים שאסור לדבר איתי אם אני לא הולך עם מכנסיים של 'שי שאול' או אם אני אוכל סעודת שבת בלי כובע.. וככה בראש חודש תמוז לפני כמעט 8 שנים הגיעו העסקנים בהחלטה שהברירה היחידה שאני אחזור לתלם כמו שהם רוצים היא לזרוק אותי מהבית ושכולם ינתקו קשר... וככה היה באותו יום שחור כשלבסוף אני קורא לזה אותו יום חג... הגיע אחד העסקנים ולקח אותי לתחנת משטרה ושם כאילו נתנו לי צו הרחקה לכמה חודשים ודחפו אותי בכוח לדירה של אחד העסקנים בעירום ובחוסר כול בלי שום בגד בסיסי...".

"וככה התחילו לאט לאט החיים של הלבד. לא אשכח את הימי שישי שהייתי מתקשר ומתחנן להגיד להורים גיט שאבעס והם נתקו לי בפרצוף במשך כמה חודשים לא אשכח את המצעים שלא היה לי להחליף כל לילה כי הרטבתי אותם עם דמעות". 

חזקי ממשיך ומספר: "אותו עסקן היה בטוח שיצליח לדחוף כדורים ושאתחיל ללכת לישיבות שהם רוצים, אבל לאכזבתו לא נבהלתי מהאיומים ולא לקחתי משהו שאני לא מבין למה אני אמור לקחת אותו... וככה התחלתי לעבוד למשך כמה חודשים עד שהגעתי למצב שהייתי חייב לעזוב את אותה דירה של העסקן ונכנסתי מיוזמתי לישיבה למשך 6 שבועות אבל בגלל שלא היה לי בית לחזור בסופי שבוע ומצאתי את עצמי ללא כביסה נקיה וכל שקית של בגדים מפוזרת במקום אחר".

מתוך אינסטגרםחזקי שישאצילום: מתוך אינסטגרם

הגיעה שבת אחת שאף אחד כבר לא הזמין אותי ואני מוצא את עצמי ביום חמישי ברחוב בידיעה שלא תהיה לי קורת גג השבת, אז החלטתי לעזוב את הישיבה ולהתחיל לעבוד כדי שיהיה לי כסף לממן את עצמי, לאכול ולישון וככה במשך כמה שבועות ישנתי או בבית כנסת או ברכב של חבר עד שפגשתי חבר יקר בעל חסד עצום שעבדתי אצלו במאפיית 'גישמאק' ר' מיכל גוטפארב והוא אמר לי "עם המשפחה אני לא יכול לעזור לך, אבל בכל שאר הדברים אני פה בשבילך" ונתן לי כמה שקלים לשכור דירה, ופשוט עזר לי במשך כל יום ועד היום הוא כמו אבא שלי,  וככה התגלגלתי מיום ליום לנסות לשרוד כילד לבד בודד בעולם עובד קבוע כל יום מהבוקר עד הלילה". 

כדי לכלכל את עצמו, מספר שישא ל'בחדרי חרדים', "טסתי פעמיים לעבוד למשך 6 חודשים במצות בארה"ב ובתוך כל הזמן הזה אין לי לא אבא, לא אמא, לא אחים ולא שום משפחה... עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ולאט לאט מתחיל להכיר גם הרבה צדדים טובים בציבור החרדי ומתחיל לאט לאט לצבור יותר ויותר חברים שנחשפים לסיפור שלי ולא מאמינים שאני במצב הזה...".

"בגיל 17 בטעות אבל ממש בטעות הלכתי לאולפן להקליט לעצמי קאבר לשיר של מיילך קאהן 'ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות' ואחרי שהוא היה מוכן, אמרתי לעצמי שאולי נעשה לזה קליפ קטן ואני יעלה ליוטיוב כי למה לא...".

"באותה תקופה", מספר חזקי, "עבדתי בחברת סאמוויקס החברה המובילה בתחום של הmp3 הנגנים... התחברתי ממש לבעל החברה שלימים אחרי זה ניהיה חבר ממש ממש קרוב ועזר לי בהרבה דברים בחיים... וגם כמה שיתופי פעולה בדרך... הוא ראה את השיר הזה והוסיף אותו כשיר חינמי בנגנים שמגיעים ישירות מסין וככה כבר במשך 6 שנים כל נגן מחברת סאמוויקס מגיע עם השיר שהוצאתי "ממש בטעות" כך שהוא נמצא כמעט בכל בית...".

מתוך אינסטגרםחזקי שישא ביום הולדת 22צילום: מתוך אינסטגרם

"הזמן עבר והקשר עם ההורים הפך יותר ויותר רחוק, הרגש הפסיק לפעול, במקום לבכות לצפות לקשר איתם, ברחתי יותר ויותר, התחלתי פשוט להבין את האכזריות של לנתק קשר עם בן, אח, דוד, וכו' כל שנה במשך 7 שנים דיברתי עם אמא שלי פעם אחת ויחידה בשנה, רק בערב יום כיפור וכך נכנס לעוד שנה שלימה של לא לשמוע מהם כלום... הכעס הלך וגבר ולאט לאט הבנתי שהסיכוי לחזור לקשר איתם אפסי...".

תחילתה של התפנית - לפני שנתיים

"לפני שנתיים בערב יום כיפור בשיחה השנתית הקבועה הבנתי מתוך הדיבור של אמא שלי שבמרוצת השנים היא הבינה שטעתה בענק, אבל אני ביקשתי את המשך הנתק כי זה פשוט עושה לי טוב השקט של העולם האכזרי הזה וכל פעם כשאני מדבר עם ההורים זה מעלה בי את הכעס ואי ההבנה למה הם עשו לי את כל זה...".

"במשך השנתיים האלו אחרי נסיון קשה של החיים התחלתי ברוך השם להתפתח גם ברמה העסקית וגם ברמה האישית והרגשית... בפן העסקי הלכתי ללמוד ייועץ משכנתאות לעזור לאנשים לקבל את החלטות הנכונות בעסקת חייהם ולחסוך להם מלא כאבי ראש, זמן וכסף, ברוך השם היום אני כבר אחרי עשרות תיקי משכנתאות מוצלחים ועם הרבה לקוחות מרוצים ברוך השם!!".

"בתחום האישי התחלתי להלחין שירים ולכתוב מלא... חלק מהכתיבה אני מפרסם ברשתות וזוכה לאהדה רחבה ברוך ה', הוצאתי את שיר הפאות שהגיע ביוטיוב ל-85 אלף צפיות, שיר געגועים שמעביר מסר לכל הנערים כמוני שלכל אחד יש ניגון וצליל מיוחד משלו וכל אחד מתקן את התיקון שלו דרך הניגון שלו והדרך שהוא בחר בה". 

"ובעזרת השם בקרוב אוציא שיר של אני חוזר הביתה - "a'm coming home", ברוח החזרה אל חיק המשפחה". לצד זאת הוא מתכנן להוציא שיר נוסף שיצא לקראת חתונתו לאחר אירוסיו לפני כארבעה חודשים.

מתוך אינסטגרםחזקי שישאצילום: מתוך אינסטגרם

האירוסין היוו גורם לתפנית בחייו. חזקי שישא מספר ל'בחדרי חרדים', "לאט לאט הטראומות של הבדידות והלבד והכעס על ההורים התחילו להתמעט... כי זמן מרפא את הכל בערב יום כיפור האחרון כשדיברתי עם אמא שלי הבנתי שהיא באמת מתחרטת על כל מה שהם עשו והיא מאוד רוצה שנחזור להיות בקשר והם באמת מקבלים אותי בדיוק איך שאני, אבל עדיין היה לי מאוד קשה לחשוב על זה, לחזור להיות בקשר אחרי נתק כבד שכזה  אבל כשהבנתי שאני הולך להתארס עם הבחורה שהכרתי אז החלטתי שזה הזמן המתאים ושיתפתי את ההורים שאני הולך להתארס...".

המפגש והחיבוק: "הרגשתי מנותק רגשתי"

"לווארט שלי הם לא הגיעו כי רצינו להיפגש לפני, ובין הווארט לאירוסין הלכתי לפגוש אותם... כשנכנסתי לחדר באיזשהו בית מלון בבני ברק אמא שלי נתנה לי חיבוק ופשוט הרגשתי שבן אדם זר נותן לי חיבוק. הרגשתי מנותק רגשית ברמה הכי הזויה".

"וככה הייתה שיחה במשך שעתיים שאני כמעט ולא מצליח לשתף פעולה מעצם המעמד שזאת אמא שלי ואני צריך לשמוע חדשות מה עבר על המשפחה במשך 7 וחצי שנים, כמה ילדים יש לכל אחד מהאחים, ואיך הייתה החתונה של אח שלי הקטן וכו' וכו'".

"לשמחת האירוסין ההורים הגיעו אבל עדיין בלי המשפחה, אחים ואחיות וכו' הכעס על האחים ואחיות היה יותר מההורים כי הרי אתם מהדור הצעיר ואמורים להבין קצת יותר, אז איך לא הרמתם פעם אחת טלפון לשאול האם יש לי אוכל, שתיה ומקום לישון ובכלל אם אני חי אבל בכל זאת החלטתי שהגיע הזמן לסגור מעגל". 

"וככה השבוע בחול המועד ההורים קבעו מפגש של כל האחים, האחיות ו-40 אחיינים ואחייניות ש-20 מהם נולדו אחרי שזרקו אותי מהבית... היה מפגש מרגש, מוזר, מביך ומלא מלא מחשבות ורגשות עלו במשך כל הפגישה, הייתי שקט ברוב הזמן כי פשוט לא הרגשתי שום חיבור רגשי משפחתי, יש לי אח שכשזרקו אותי הוא היה חצי שנה אחרי הבר מצווה והיום הוא נשוי עם ילד, אבל גם זה עבר... ומעכשיו הקרח נשבר ועכשיו צריך להתחיל לשחות במים". 

חזקי מסכם את הפרק האפל בחייו ואומר ל'בחדרי חרדים', "עכשיו הגעתי אליהם בשיא הגאווה כשיצאתי מהבית בעירום וחוסר כל, בלי כלום ובלי חברים וחוזר עם מלא חברים ומבוסס כלכלית ואחרי התפתחות אישית ברמה מטורפת!!!".

"זמן מרפא את הכל, אם לא הכל, אז את הרוב וגם זה יעבור, לאט לאט נגיע מהר לזכור שמעט זה הרבה וללכת יותר... אני כנראה אפגוש אותם בפעם הבאה בחתונה שלי בט"ו באב בעזרת השם ומה שהשם יחליט שיקרה הלאה זה יהיה הכי טוב בשבילי". 

חזקי שישא מקווה שהסיפור האישי שלו שנשטח כאן בגלוי יסייע להורים ולנערים מתמודדים להתגבר על הקשיים, לא לנתק קשר זה מזה ולקבל אלו את אלו בכל מצב.

לסיום, חשוב לחזקי לחדד ולציין כי ההורים אינם אשמים, הם הולכו שולל אחרי עסקנים ערלי לב שהובילו אותם בעל כרחם לניתוק ארוך שנים מבנם. והעיקר שבסופו של דבר הבינו ששגו ועשו את התיקון הנדרש.

חזקי שישא ניתוק יחסים חוזר הביתה סאטמר הורים וילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 168 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד