ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אבל בבית בריסק

עילוי עצום: הגאון רבי אשר שלמה זלמן הלוי סולובייצ'יק זצ"ל 

בנו אהובו ומחמד ליבו של מרן ראש ישיבת בריסק הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל הרב הגאון רבי אשר שלמה זלמן סולובייצ'יק זצ"ל הלך לעולמו בגיל 54 לאחר אירוע מוחי פתאומי שעבר. הלוויתו הבוקר מישיבת בריסק

עילוי עצום: הגאון רבי אשר שלמה זלמן הלוי סולובייצ'יק זצ"ל 
הגאון רבי אשר שלמה זלמן סלובייצ'יק זצ"ל צילום: ארכיון

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים מגיעה הבוקר (שלישי, אסרו חג פסח) הבשורה המעציבה על הסתלקותו בדמי ימיו של הגאון רבי אשר שלמה זלמן סלובייצ'יק זצ"ל בנו חביבו של מרן הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק שהלך לעולמו לאחר שהתמוטט באופן פתאומי בעקבות אירוע מוחי והוא בן 54 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בכ"ה סיון תשכ"ט כבנו הצעיר של אביו מרן הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק נכדו של מרן הגאון רבי יצחק זאב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ונינו של מרן אבי כל תופשי התורה רבי חיים הלוי סולובייצ'יק זיע"א גאב"ד בריסק, שהיה בנו של מרן בעל 'בית הלוי' זיע"א, וחתנו של מרן הגאון רבי רפאל שפירא זיע"א שהיה חתנו של מרן הנצי"ב זיע"א, ולמעלה בקודש דור שמיני לאבי הישיבות ומוסר התורה רבי חיים מוואלוזין נ"ע.

אמו הרבנית מרת יהודית שתחי', בתו של הגאון רבי אשר שטרנבוך זצ"ל מלונדון שהיה חתנו של הגאון רבי שלמה זלמן פינס זצ"ל מחבר ספר 'פנס שלמה'. מצאצאי הגר"א מוילנא. בשמחת הברית נקרא 'אשר שלמה זלמן' על שם זקניו הגדולים מצד אמו. דודו הוא פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך. 

כבר בילדותו ניכרו עליו כישרונותיו הכבירים והתמדתו, בבחרותו למד בישיבת בריסק אצל אביו הגדול ובהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת מרים שתחי' לבית משפחת הרב עזריאל בוקסנבוים שיבלחט"א מזכרון יעקב כיום בביתר עילית, השדכן היה אז ח"כ לשעבר הרב אברהם רביץ ז"ל יו"ר 'דגל התורה'. 

באדיבות המצלםבבר מצווה לבנו עם אביו הגרמ"ד זצ"לצילום: באדיבות המצלם

בהיותו עילוי עצום נודע כבנו חביבו של הגרמ"ד זצ"ל שהסתלק לבית עולמו לפני שלוש שנים, היה בקיא עצום בכל מסורת בית בריסק, ואביו היה סומך עליו בכל ענייני הכשרות והמעשרות ועוד עניינים 

היה מוסר שיעורים בישיבת בריסק והרבה בכתיבת חידושי תורה שהם היו משוש חייו. אחד ממכריו מספר על דמותו ל'בחדרי חרדים': "זכיתי להכיר את המנוח בעת לימודי בכולל בהר צבי, דמותו השפיע רבות על כל יושבי ביהמ"ד. דמותו של אביו הגדול הייתה תמיד לעיניו, והרבה להעתיק שמועתו ולספר אודותיו. היה אהוב על הבריות ומקרבן לתורה, היה מבקש מיושבי ביהמ"ד ללמוד עמו, וכאשר שאלו אותו מה ללמוד עמו, ענה מה שרוצים, ובכל ספר וספר היה שולט היטב. היה מחלק מיני מתיקה ליושבי ביהמ"ד, כאשר מצטט את דברי הרא"ש, שרק מתוך מתיקות אפשר ללמוד את התורה כדבעי".

במוצאי שבת חול המועד התמוטט בביתו שברחוב נחמיה בירושלים והוא אושפז בבית החולים "שערי צדק" שם התברר כי הוא סובל מאירוע מוחי חמור, מצבו הלך והידרדר עד שלמגינת לב השיב הבוקר את נשמתו הטהורה ליוצרה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ובנות. אחיו: הגאון רבי יצחק זאב הלוי סלובייצ'יק ראש ישיבת בריסק, וגיסו הגאון רבי נחמיה קפלן ראש ישיבת 'שער התלמוד' לבני אמריקה בירושלים.

מסע הלוויה הבוקר (שלישי, אסרו חג פסח) בשעה 11:30 מישיבת בריסק ברחוב גרוסברג 2 בשכונת גוש 80 בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב משולם דוד הלוי סולובייציק ישיבת בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד