ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
המחאות נמשכות

עימותים בין מפגינים פרו-פלסטינים ופרו-ישראלים

המחאות נמשכות ברחבי הקמפוסים בארה"ב. עימותים בין מפגינים פרו-פלסטינים ופרו-ישראלים פרצו ב-UCLA. המחאה התרחבה גם לצרפת, שם הפגינו סטודנטים ב"סורבון"

עימותים בין מפגינים פרו-פלסטינים ופרו-ישראלים
ניידת משטרה בניו יורק צילום: unsplash

הנהלת אוניברסיטת קולומביה בארצות הברית, הודיעה היום (שני) למפגינים הפרו-פלסטינים לפנות את מאהל המחאה שהקימו בקמפוס - או שיושעו. בהודעה שהוציאה האוניברסיטה, נכתב כי על המפגינים להתפנות מרצון עד השעה 21:00 (שעון ישראל), כך דיווח איתמר מרגלית בכאן 11.

נשיאת האוניברסיטה אמרה כי היא ואנשיה בהנהלה לא הצליחו להגיע להסכמות עם המפגינים הפרו-פלסטינים. לכן, בהנהלת האוניברסיטה מבקשים מהמפגינים לפזר את מאהלי המחאה שהקימו בתוך הקמפוס. בנוסף, הנשיאה שאפיק כתבה כי אוניברסיטת קולומביה לא תמשוך את כספיה מישראל - אחת מהדרישות המרכזיות של המפגינים. עם זאת, אמרה שבהנהלת האוניברסיטה יהיו מוכנים לבדוק הצעות שהגיעו ממנהיגות הסטודנטים בנושא זה.

כ-20 חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית פנו במכתב לחבר הנאמנים של אוניברסיטת קולומביה וכתבו שהם מאוכזבים מכך שלמרות ההבטחות, האוניברסיטה לא מפרקת את מאהלי המחאה של הסטודנטים הפרו-פלסטינים. לטענתם, האוהלים משליטים אווירה אנטי-ישראלית ואנטי-יהודית.

המחאות הפרו-פלסטיניות מתרחבות: על פי דיווחים בצרפת, עשרות סטודנטים במוסד היוקרתי "סורבון" בצרפת התכנסו ליד אחד הבניינים וצעקו בעד שחרור פלסטין, תוך שהם מניפים דגל פלסטין ענק. כוחות משטרה מאבטחים את ההתקהלות, ועד כה לא נרשמו מעצרים. הסטודנטים קראו להנהלת האוניברסיטה לגנות את פעולותיה של ישראל.

בכאן חדשות דווח כי באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה התעמתו היום (שני) מפגינים פרו-פלסטינים ופרו-ישראלים. המפגינים עמדו אלה מול אלה, צעקו, ואף דחפו זה את זה, לאחר קריסת מערך האבטחה שאמור היה לחצוץ בין הצדדים.

 

הפגנות אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד