ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ההנהגה לא תדע

גורם ישראלי מזהיר: "ייתכן שצווי המעצר בהאג יוצאו בחשאי"

בישראל מזהירים כי יש אפשרות לפיה המנהיגים הישראלים עליהם יוטל צו מעצר - יגלו על כך רק כשיהיו בחו"ל. בארה"ב מבהירים: "ל-ICC אין סמכות שיפוטית במצב זה ואיננו תומכים בחקירתו"

גורם ישראלי מזהיר: "ייתכן שצווי המעצר בהאג יוצאו בחשאי"
תומכי ישראל בהאג צילום: באדיבות המצלם

מקור בצוות הישראלי שמטפל בתביעות בינלאומיות בבתי המשפט בהאג, הזהיר כי ישנה אפשרות לפיה "צווי המעצר בהאג יוצאו בחשאי, וההנהגה לא תדע", כך דווח ב"ווינט". 

הגורם האשים את מקורביו של ראש הממשלה נתניהו בכך שהם מהלכים אימים על התובע הראשי של בית הדין ודוחקים אותו לפינה: "אנשי נתניהו מתנהלים כמו 'פיל בחנות חרסינה'". 

הגורם הוסיף: "השאלה היא מה מרחב ההגנה הדיפלומטי שייתן מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כשיגיע בשלישי לישראל, ואחד הנושאים שיידונו איתו יהיה איום הצווים בהאג". 

בתוך כך, דובר במועצה לביטחון לאומי אמר ל"ווינט": "כפי שאמרנו בפומבי פעמים רבות, ל-ICC אין סמכות שיפוטית במצב זה ואיננו תומכים בחקירתו". 

מוקדם יותר השבוע דווח כי בישראל מבינים כי התקבלה החלטה של ​​בית הדין הפלילי הבינ"ל להוציא כבר בימים הקרובים צווי מעצר נגד הצמרת המדינית והצבאית בישראל. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ביום שישי לחשש מהוצאת צווי מעצר לבכירים בדרג המדיני בישראל ולחיילי צה"ל והבהיר כי זו שערוריה.

נתניהו הבהיר: "‏תחת הנהגתי, ישראל לעולם לא תקבל כל ניסיון של בית הדין הפלילי בהאג לערער את זכותה הבסיסית להגן על עצמה. ‏האיום נגד חיילי צה״ל ואישי הציבור של ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והמדינה היהודית היחידה בעולם, הוא שערורייתי".

בית הדין בהאג צו מעצר בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד