י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
לשנה הבאה בירושלים

האדמו"ר שאושפז שוב: סיכום חג שביעי של פסח בחצרות הקודש

ההכנות לברית בבעלזא, הרבי שערך את 'שירת הים' בבית החולים, ראש הישיבה שנסע בערב החג לכותל, הביקורים אצל זקן חברי המועצת, התפילה על הזיווגים בליל שביעי של פסח, והדאגה של הגר"מ מאזוז לחטופים. סיכום שביעי של פסח תשפ"ד בחצרות הקודש

הרבי מפינסק קרלין בחול המועד
הרבי מפינסק קרלין בחול המועד צילום: רפאל שוורץ

• בחצר חסידות בעלזא, התרגשות גדולה בקרב רבבת החסידים שהגיעו לשהות במחיצת האדמו"ר עת הרבי עמד בקריאת התורה ואמר את ה'שירה' בקול, במוצאי החג נעלו את החג, לאחר אמירת 'חסל סידור פסח' ושירת 'לשנה הבאה' נערך ה'קרישמע ליינען' לנינו של האדמו"ר, בן לנכדו הרה"ג רבי דוד רוקח. לאחר ה'קרישמע ליינען' הרבי חילק לכמה ילדים צ'יפס כשל"פ בהשגחת מחזיקי הדת בעלזא. שמחת הברית תתקיים מחר בנוהל של פסח לאחר התחשבות בבחורי חו"ל הנוהגים יום טוב שני. 

• בחצר חסידות סערט ויז'ניץ ברמת ויז'ניץ בחיפה, התקיימה לאחר התפילה קידושא רבא לרגל הולדת הנכדה לאדמו"ר מסערט וי'זניץ, בת לבנו הרה"צ רבי יחיאל יהושע הגר, חתן האדמו"ר ממודז'יץ. אבי הבת עלה לתורה והרבי ערך 'מי שברך' מיוחד עם השם שניתן לנכדה 'הינדא' כשבנו חביבו עומד לצידו והציבור שר 'קול רינה וישועה'.

לאחר טיש נעילת החג והבדלה חילק האדמו"ר לקהל חסידיו במשך כשעה שיירי מצה כסגולה לשמירה.

באדיבות המצלםשיירי המצה בסערט ויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

• בערב שביעי של פסח אושפז שוב האדמו"ר מפינסק קרלין בבית החולים, לאחר דלקת שהתגלתה סביב הניתוח שעבר הרבי בראשו לפני חג הפסח. מאות החסידים שהגיעו לשביעי של פסח לירושלים לשהות במחיצת הרבי התפללו לרפואתו השלמה של הרבי רבי אריה לייב בן יוכבד מונטשע.

במהלך החג היו עם האדמו"ר כמה מניינים של חסידים שצעדו ברגל לבית החולים 'הדסה עין כרם', האדמו"ר שרוי בחולשה בעקבות טיפול אנטיביוטי שמקבל, את ה'שירה' אמרו קודם חצות הלילה, והרבי שלח את החסידים שהגיעו לבית החולים לשמח את החולים האחרים. ספר התורה האישי של האדמו"ר הובא בבוקר החג למקום בכדי שיוכלו לקרוא בתורה, לקראת צאת החג הגיעו עוד 100 חסידים להיות עם הרבי בנעילת החג.

רפאל שוורץהרבי מפינסק קרלין בחול המועדצילום: רפאל שוורץ

• בבתי הכנסת ובפרט בחוגי בית בריסק נערכו בחג תפילות לרפואתו של בנו הצעיר של מרן ראש ישיבת בריסק הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל, רבי אשר שלמה זלמן בן יהודית לרפואה שלמה שבערב החג עבר אירוע מוחי והוא מאושפז במצב קשה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים. 

• המוני עמך בית ישראל גדשו בליל שביעי של פסח את בית מדרשו של פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך בית המדרש הגר"א בהר נוף בירושלים למעמד 'שירת הים' ולבקשת ברכות לזיווג הגון הידוע. למקום הובאו אלפי קוויטלא'ך שנרשמו מבעוד מועד לזיווגים הגונים. לאחר 'שירת הים' ליווהו אלפים את פוסק הדור למעון ביתו, ושם נמשכה קבלת קהל נדירה פעם אחת בשנה עד השעה 2 וחצי בלילה.

באדיבות המצלםהמודעה על שירת הים עם פוסק הדורצילום: באדיבות המצלם

• בערב שביעי של פסח הגיע ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי לירושלים וכמנהגו כמידי חול המועד עלה לכותל המערבי, שם שפך שיח בגילו המופלג (מעל 93! בלי עין הרע). ראש הישיבה קרא פרקי תהילים פסוק בפסוק למען שחרור החטופים ואמר יחד עם מאות מתפללים את תפילת ׳אחינו כל בית ישראל׳ בכותל המערבי שריד בית מקדשינו.

משה ויסברג בטוויטרהגרב"ד פוברסקי בתפילה בכותל בערב החגצילום: משה ויסברג בטוויטר

• למעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, זקן חברי מועצת גדולי התורה, הגיע בערב החג ראש ישיבת 'ארחות תורה' הגאון רבי איתמר גרבוז כמידי חול המועד לביקור והקבלת פני רבו ברגל, הגר"א גרבוז שקע בלימוד עם הגרמ"צ ברגמן במשך שעה ארוכה. בבוקר שביעי של פסח עצמו הגיע לביקור ראש ישיבת 'בית מדרש עליון' הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר.

יוסי שטארק בטוויטרהגר"א גרבוז בביקור אצל הגרמ"צ ברגמןצילום: יוסי שטארק בטוויטר

• בערב שביעי של פסח שמחה גדולה במעונו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש עם שמחת אירוסי נכדתו, בת לבנו הרה"ג רבי אהרן הירש מרבני ישיבת סלבודקה, בשמחה שהתקיימה באופן מצומצם שתו המחותנים 'לחיים' בבית ראש הישיבה. במהלך ימי חול המועד עברו המונים להתברך אצל ראש הישיבה וגדולי ישראל, ראשי הישיבות ואישי הציבור פקדו את מעונו. 

באדיבות המצלםהקבלת פני רבו בחג אצל הגרמ"ה הירשצילום: באדיבות המצלם

• אלפים השתתפו בבני ברק בליל החג לקראת חצות הלילה ב'מאמר' המסורתי הנמסר כמידי שנה מאת ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין בעומק גדולת היום וקריעת הים, ובשעת חצות הלילה התקיים מעמד תפלה נורא הוד של אמירת 'שירת הים', ראש הישיבה הגר"ח עבר לפני התיבה באמירת פסוק בפסוק ולאחר מכן אמירת פרקי תהלים בהתעוררות עצומה, לאחר התפלה ערך ראש הישיבה 'מי שברך' עבור הזקוקים לישועה ובמיוחד לזקוקים לזיווג הגון, ואלפים עברו להזכיר את שמותיהם עד סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר.

יצויין, כי לפני החג פנו מאחד מארגוני הצדקה המוכרים בארץ ליטול חסות על המעמד ולערוך מגבית על הזכרת השמות, ואולם ראש הישיבה סירב בנימוק שהמעמד מתקיים כבר במשך שנים רבות ומעולם לא גבו כסף עבור הזכרת שמות בתפלה זו.

באדיבות המצלםהמודעה על שירת היםצילום: באדיבות המצלם

• אצל ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז נערכו התפילות בבית מדרשו 'אהבת התורה - איש מצליח' בבני ברק, בדרשת ליל החג אמר ראש הישיבה "אנחנו צריכים גאולה! צריכים לחשוב איך ייתכן שאחרי אלפים שנה כולנו מגיעים ומתקבצים כאן בארץ ישראל יחד? למה שמתימן ירצו להגיע לכאן? וממרוקו? ומתונס? יכול להיות שעושים להם שם בעיות, אבל כיון שהארץ היא שלנו!".

ראש הישיבה הוסיף בדאגה, "הלב שלנו עם החטופים, מי יודע מה קורה להם שם, מי יודע אם מביאים להם יין לארבע כוסות או מצות". בסיום התפילה עברו לפני הגר"מ מאזוז רבים מתושבי העיר ומתלמידיו לברכת חג. בדרשתו בשבת חול המועד אמר ראש הישיבה "עד עכשיו היו ששה חודשים מלחמה, מכאן ולהבא חושבנא טבא".

בשביעי של פסח הגיעו רבים להשתתף באמירת התיקון כנהוג בליל החג. בתיקון עורר הגר"מ מאזוז את הציבור ודרש ביאורים ורמזים נפלאים מעניינו של התיקון העוסק בגאולה העתידה. כמו כן ביום החג ערך ראש הישיבה את קריאת מגילת "שיר השירים" עם ביאורים ופרפראות כנהוג בחג שביעי של פסח.

בית הרבהגר"מ מאזוז בחג הפסחצילום: בית הרב

• בצאת החג התקבלה הבשורה המשמחת בהולדת הנכד בחג לאדמו"ר משומרי אמונים אשדוד, בן לחתנו הרב משה הגר ונכד הרה"צ רבי ישראל הגר מבית שמש, נין לאדמו"רים משאץ ויז'ניץ וליטשיק. בצאת החג חילק האדמו"ר שקדים ואגוזים זכר לביזת הים בבית מדרשו באשדוד ורקד לכבוד השמחה. 

איציק ו.הרבי משומרי אמונים אשדוד בצאת החגצילום: איציק ו.

• התרגשות ושמחה גדולה בקרב הציבור הכלל חסידי מבקשי ה' בעיר המקובלים צפת על פתיחת שערי בית המדרש זלאטשוב במרום כנען בעיר צפת. בית המדרש שנפתח בחג הפסח עומד בראשות הגה"צ רבי אברהם נחמיה מוסקוביץ, בן האדמו"ר משאץ וחתנו של האדמו"ר מבישטנא.

בקהילת 'אזמרה' שבראשות אחיו הרה"צ רבי מנחם מנדל מוסקוביץ פרסמו מודעת ברכה לרגל יום שמחת פתיחת בית המדרש.

באדיבות המצלםהמודעה של אזמרה בברכה לקהילת זלאטשובצילום: באדיבות המצלם

שביעי של פסח סיכום החג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד