י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"תוביל לעצירת הלחימה"

מבצע ברפיח או הסכם עם חמאס: לחץ חזק על ישראל

מקור בחמאס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חמאס "פתוח לדון בהצעה החדשה באופן חיובי". ארגון הטרור דורש להגיע להסכם המבטיח הפסקת אש קבועה, החזרה של עקורים, שחרור מחבלים וסיום המצור על עזה

מבצע ברפיח או הסכם עם חמאס: לחץ חזק על ישראל
פעילות צה"ל בבית חאנון ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

משלחת של חמאס עזבה הלילה את קהיר, כך דיווח ערוץ אל קארה במצרים. על פי הדיווח, המשלחת תחזיר תשובה בכתב להצעת הפסקת אש.

נשיא מצרים א-סיסי שוחח הלילה בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהתפתחויות האחרונות של המשא ומתן המתמשך בנוגע להפסקת האש בעזה ולסכנות של הסלמה צבאית ברפיח, כך נמסר בהצהרה רשמית של נשיא מצרים.

סאמח שוקרי, שר החוץ של מצרים, אמר כי הוא "מקווה שהצעת הפסקת האש האחרונה תצליח", אך לא פירט במה מדובר. בריטניה וארה"ב מפעילות לחץ חזק על ישראל להביא להפסקת אש.

"ההצעה לקחה בחשבון את עמדות שני הצדדים", אמר שוקרי והוסיף כי "אנחנו מחכים לקבל החלטה סופית".

בבריטניה דווח כי ישראל הציעה לחמאס הפסקת אש של 40 יום ושחרור אלפי מחבלים פלסטינים בתמורה לשחרור חטופים ישראלים, כך חשף אתמול שר החוץ הבריטי קמרון. שר החוץ תיאר זאת כ"הצעה נדיבה מאוד" כשדיבר בפורום הכלכלי העולמי בריאד, ערב הסעודית.

"אני מקווה שהחמאס אכן יקבל את ההסכם הזה ולמען האמת, כל הלחץ בעולם וכל עיני העולם צריכים להיות עליהם והם צריכים לקחת את ההסכם הזה", אמר קמרון, והוסיף שההצעה "תוביל לעצירת הלחימה שכולנו כל כך רוצים לראות".

דבריו מגיעים על רקע דיווחים שישראל צמצמה את מספר החטופים שהיא דורשת לשחרר בשלב הראשון של הפסקת אש, ומסרה שהיא תסתפק בשחרור של 33 אנשים בלבד בשלב הראשון.

במשך חודשים דרשה ישראל מחמאס לשחרר לפחות 40 חטופים, ביניהם נשים, אנשים מבוגרים ואלה שחולים במחלה קשה. כעת מוכנה ישראל להסתפק ב-33 בלבד, כך לדברי בכירים ישראלים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

קמרון אמר שבשביל "אופק מדיני לפתרון שתי מדינות, פלסטין עצמאית המתקיימת לצד ישראל, האנשים האחראים ל-7 באוקטובר, הנהגת חמאס, יצטרכו לעזוב את עזה וחייבים לפרק את תשתית הטרור בעזה".

"צריך לראות עתיד פוליטי לעם הפלסטיני, אבל צריך גם לראות ביטחון עבור ישראל ושני הדברים האלה צריכים ללכת ביחד", הוסיף.

מקור בחמאס הבקיא במשא ומתן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הארגון "פתוח לדון בהצעה החדשה באופן חיובי" והוא רוצה להגיע להסכם המבטיח הפסקת אש קבועה, החזרה של עקורים, שחרור מחבלים והבטחת סיום המצור על עזה.

מלחמת חרבות ברזל מצרים חמאס ארצות הברית בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד