י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
קוראים לאמברגו נשק

דרישה אמריקאית לחקור אם אזרחי ארה"ב המשרתים בצה"ל ביצעו פשעי מלחמה

עורכי דין בתוך הממשל ומחוצה לו קוראים לביידן לפסיק לשלוח נשק לישראל. עד כה חתמו למעלה מ-90 עורכי דין על מכתב משפטי בטענה שהתנהלות ישראל בעזה מפרה את החוק האמריקאי והבינלאומי

דרישה אמריקאית לחקור אם אזרחי ארה"ב המשרתים בצה"ל ביצעו פשעי מלחמה
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

עורכי דין בארה"ב ומחוצה לה, כולל לפחות 20 שעובדים בממשל ביידן - קוראים לנשיא ג'ו ביידן לעצור את הסיוע הצבאי לישראל, בטענה שפעולות ישראל בעזה אינן תואמות את החוק ההומניטארי האמריקאי והבינלאומי.

הם מתכננים לשלוח את המכתב לתובע הכללי מריק גרלנד וליועצים כלליים בממשל בימים הקרובים. עורכי הדין טוענים כי ישראל הפרה ככל הנראה את חוקי ארה"ב לרבות חוק הפיקוח על ייצוא נשק וחוקי ליהי וכן את אמנות ז'נבה האוסרות התקפות בלתי מידתיות על אוכלוסיות אזרחיות, כך דיווח אתר 'פוליטיקו'.

הקבוצה שניסחה את המכתב כוללת עורכי דין מהמשרד לביטחון פנים ומחלקת המדינה. המכתב עדיין נשלח לחתימות נוספות, עד כה חתמו למעלה מ-90 עורכי דין, כולל ממשרדי המשפטים, העבודה והאנרגיה, יחד עם עורכי דין בנציבות האירופית ובמגזר הפרטי.

"החוק ברור לרוב האמריקאים המאמינים שארה"ב צריכה להפסיק את משלוחי הנשק לישראל עד שתפסיק את פעולתה הצבאית בעזה", נכתב במכתב, המכתב כלל סקרים המראים שרוב תומכי ביידן רוצים שיטיל אמברגו נשק.

במכתב יש קריאה למשרד המשפטים לחקור אם אזרחי ארה"ב המשרתים בצה"ל ביצעו פשעי מלחמה על פי החוק האמריקאי.

המכתב מגיע שבועות ספורים לאחר שהקונגרס אישר סיוע נוסף של 26.3 מיליארד דולר לישראל.

"זהו הרגע שבו ממשלת ארה"ב מפרה את החוקים והמדיניות שלה", אמר עובד במשרד המשפטים ל'פוליטיקו'. "ייתכן שהממשל רואה קומץ של התפטרויות, אבל הם באמת לא מודעים לגודל חוסר שביעות הרצון וחוסר הסכמה בקרב האנשים".

מלחמת חרבות ברזל ממשל ביידן ארצות-הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד