י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
תומכי חמאס

מפגינים פרו-פלסטינים פרצו לקמפוס וניפצו חלונות

לאחר הודעה על השעיית סטודנטים החלו התפרעויות באוניברסיטת קולומביה. מפגינים תומכי חמאס פרצו לקמפוס וניפצו את חלונות המבנה ונעלו את עצמם מבפנים

 מפגינים פרו-פלסטינים פרצו לקמפוס וניפצו חלונות
המפגינים מנפצים חלונות צילום: צילום מסך

אוניברסיטת קולומביה שלחה הודעות דוא"ל לסטודנטים והודיעה להם שהיא החלה להשעות סטודנטים המעורבים בהפגנות נגד ישראל בקמפוס, אך סטודנטים שחתמו על טופס ובו התחייבות לציית למדיניות האוניברסיטה יהיו רשאים להשלים את הסמסטר.

חלק מהסטודנטים החלו להתפרע, ניפצו חלונות ופרצו דלתות והשחיתו את המקום. האוניברסיטה גינתה את הקריאות האנטישמיות בהפגנות, וקראה להן “מתועבות״ ומסרה כי “גורמים חיצוניים הסתננו לקמפוס ותרמו ליצירת הסביבה העוינת".

האוניברסיטה ביקשה מהמפגינים להסיר את המאהל בחלק המערבי של דרום הדשא, מכיוון ש"הפעילויות באזור זה יצרו סביבה לא מסבירת פנים לרבים מהסטודנטים והסגל היהודיים שלנו והסחת דעת רועשת שמפריעה להוראה, ללמידה, מתכוננים לבחינות הגמר של הפרופסורים והסטודנטים שלנו", נכתב באימייל.

הסטודנטים תומכי חמאס פרצו להיכל המילטון, אחד הבניינים המרכזיים של האוניברסיטה, הם העבירו את ציוד המאהל פנימה. מאות אחרים מאגפים את הבניין מבחוץ וחוסמים את דלתות הכניסה. אותו בניין לא נבחר סתם. בארה,ב דווח כי זהו המקום שבו החלה מחאת הסטודנטים של 1968 נגד מלחמת וייטנאם.

בנוסף עשרות בני אדם תומכי חמאס נעצרו הלילה בהפגנה בקמפוס של אוניברסיטת טקסס באוסטין, השוטרים נאלצו להשתמש בכוח כדי לקחת אנשים למעצר.

האוניברסיטה פרסמה הצהרה שבה נאמר כי רבים מהמפגינים אינם קשורים לאוניברסיטה וכי האוהלים שהוקמו במחאה על תמיכת ארה"ב בישראל אסורים בקמפוס. בית הספר גם טען שחלק מהמפגינים היו "אלימים פיזית ומילולית" עם עובדי האוניברסיטה.

מלחמת חרבות ברזל אוניברסיטת קולומביה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד