ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המאמץ נמשך

חברי קונגרס אמריקנים צפויים לפעול נגד האג - אם יוציא צווים נגד בכירים בישראל

סנאטורים וחברי קונגרס אמריקנים צפייים לנקוט בצעדים נגד בית הדין הבין לאומי בהאג, אם זה יוציא צווי מעצר נגד בכירים בישראל. בישראל פועלים במקביל מאחורי הקלעים כדי למנוע צעד זה

חברי קונגרס אמריקנים צפויים לפעול נגד האג - אם יוציא צווים נגד בכירים בישראל
תומכי ישראל בהאג צילום: באדיבות המצלם

המאמץ למניעת צווי המעצר לבכירים בישראל מטעמו של בית הדין הבינלאומי בהאג נמשך. בין לוקחי החלק במאמץ נמצאים סנאטורים וחברי קונגרס אמריקנים - שעשויים לנקוט בצעדים נגד בית הדין אם זה יוציא צווי מעצר לבכירים ישראלים, כך דיווח עמיחי שטיין ב"כאן רשת ב'". 

במקביל, בישראל פועלים מאחורי הקלעים כדי למנוע את הצעד החריג שעשוי להקשות על המשך הלחימה בעזה. גורם בישראל אמרו כי הם חושבים ש"נכון שההתנהלות תמשיך להיות מתחת לפני השטח".

מקור בצוות הישראלי שמטפל בתביעות בינלאומיות בבתי המשפט בהאג, הזהיר אתמול כי ישנה אפשרות לפיה "צווי המעצר בהאג יוצאו בחשאי, וההנהגה לא תדע".

הגורם האשים את מקורביו של ראש הממשלה נתניהו בכך שהם מהלכים אימים על התובע הראשי של בית הדין ודוחקים אותו לפינה: "אנשי נתניהו מתנהלים כמו 'פיל בחנות חרסינה'". 

הגורם הוסיף: "השאלה היא מה מרחב ההגנה הדיפלומטי שייתן מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כשיגיע בשלישי לישראל, ואחד הנושאים שיידונו איתו יהיה איום הצווים בהאג".

בית הדין בהאג צו מעצר בנימין נתניהו ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד