ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
היה בבעלות מיליונר

שעון זהב ששרד את טביעת הטיטאניק נמכר ב-1.5 מיליון דולר

המיליונר הבריטי ג'ון ג'ייקוב אסטור, טבע בטיטאניק וגופתו התגלתה שבוע לאחר מכן. הוא נראה לפני הטביעה מעשן סיגריה ומפטפט עם נוסע אחר בזמן שהטיטאניק טבעה. גופתו חולצה מהאוקיינוס ​​האטלנטי יחד עם שעון הכיס

שעון זהב ששרד את טביעת הטיטאניק נמכר ב-1.5 מיליון דולר
הדמיית ספינת הטיטאניק צילום: pixabay

שעון כיס זהב שהתגלה על גופו של האיש העשיר ביותר ששט בטיטאניק שטבעה ב-1912 נמכר תמורת 1.5 מיליון דולר. השעון נמכר לאספן פרטי בארה"ב תמורת הסכום הגבוה ביותר אי פעם עבור מזכרות מהטיטאניק, כך דיווחה רשת סקיי ניוז.

בעליה המקורי, ג'ון ג'ייקוב אסטור, בן 47, טבע עם הספינה ב-15 באפריל 1912 לאחר שעזר לאשתו לעלות על סירת הצלה. באסון נספו 1517 בני אדם, רק 712 בני אדם ניצלו.

במקום לנסות את מזלו עם סירת הצלה אחרת, איש העסקים העשיר ביותר על הספינה  ממשפחת אסטור העשירה, נראה לפני שטבע מעשן סיגריה ומשוחח עם נוסע אחר.

גופתו חולצה מהאוקיינוס ​​האטלנטי שבעה ימים לאחר טביעת הספינה, שפגעה בקרחון במסע הבכורה שלה לניו יורק, על גופו נמצא שעון הכיס שלו היוקרתי 14 קראט שעליו חקוק ראשי התיבות של שמו JJA.

pixabayהדמיית טביעת הטיטאניקצילום: pixabay

רשת סקיי ניוז דיווחה כי אסטור נחשב לאחד האנשים העשירים בעולם בזמן טביעת הטיטאניק, עם שווי נקי של כ-87 מיליון דולר - שווה ערך לכמה מיליארדי דולרים כיום, כך אמר מנהל המכרז אנדרו אולדריג' מחברת Henry Aldridge & Son.

"בהתחלה, אסטור לא האמין שהספינה נמצאת בסכנה רצינית, אבל מאוחר יותר היה ברור שהיא שוקעת והקברניט החל בפינוי הנוסעים אחרי חצות, אז הוא עזר לאשתו להיכנס לסירת הצלה", אמר אולדריג'. גברת אסטור שרדה. גופתו של בעלה נמצאה לא הרחק ממקום הטביעה.

השעון הועבר על ידי בנו של אסטור, וינסנט, לבנו של המזכיר שהיה המנהל של אביו, וויליאם דובין. המחיר הגבוה ביותר הקודם ששולם עבור חפצי אומנות של טיטאניק היה פחות ממיליון דולר, באותו בית מכירות פומביות ב-2013 עבור כינור שניגן כשהספינה טבעה.

הנרתיק לכינור נמכר באותה מכירה פומבית של שעון הכיס, תמורת כ-450,000 דולרים. מנהל המכרז אנדרו אולדריג' אמר כי הסכומים של מזכרות הטיטאניק היו "מדהימים לחלוטין".

הוא אמר: "הם משקפים לא רק את החשיבות של החפצים עצמם ואת נדירותם, אלא הם גם מראים את המשיכה והקסם המתמשכים מסיפור הטיטאניק. 112 שנים מאוחר יותר, אנחנו עדיין מדברים על הספינה והנוסעים והצוות".

טיטאניק שעון זהב בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד