ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"קייב לבשה חג"

חיילים יהודים פצועים מהחזית חגגו פסח

יהודי אוקראינה נכנסו לחג עם מכתב ברכה מיוחד מראש הממשלה שנשלח לרבה של קייב • מאות בסדרים ציבוריים • מפגש מרגש בחול המועד בין חיילים יהודים פצועים מהחזית שבאו להודות לרב על התמיכה

חיילים יהודים פצועים מהחזית חגגו פסח
חייל יהודים חוגג פסח באוקראינה עם הרב מרקוביץ צילום: באדיבות המצלם

את חג הפסח השלישי בצל המלחמה, קיבלו יהודי אוקראינה עם מכתב ברכה מיוחד ששלח ראש הממשלה דניס שמיהל ליהודי המדינה באמצעות רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ. ראש הממשלה שמיהל, הביע את תקוותו לחירות אמיתית ולשלום לכל תושבי אוקראינה, ברוח הבשורה שנושא חג החירות - חג הפסח.

בשני לילות החג, השתתפו מעל שש מאות מיהודי קייב במספר סדרים ציבוריים שנערכו בריכוזים שונים, וזאת על מנת לאפשר לכמה שיותר יהודים להשתתף בסדרים בהתאם להגבלות הביטחון שמאפשרות התקהלות מצומצמת, שמסתיימת טרם כניסת העוצר הלילי ברחובות בירת אוקראינה.

עוד טרם החג, חילקו פעילי קהילת JCC 'בית מנחם' חב"ד, מצות, יין, בשר וחבילות מזון רבות ליהודים ברחבי קייב.

במבצע מיוחד שנערך בניהולו של הרב יונתן מרקוביץ, המכהן בתפקיד רב בתי הסוהר של אוקראינה, התנהלו סדרים מיוחדים גם לאסירים יהודים בבתי כלא בקייב וברחבי אוקראינה.

אירוע מרגש במיוחד התקיים במהלך חול המועד, כאשר קבוצה של חיילים יהודים שנפצעו במלחמה באוקראינה, הגיעו להודות לרב מרקוביץ על המצות ועל התמיכה לאורך כל השנה. המפגש המרגש כלל מעמד ברכת הגומל וסעודת חג, שבמהלכה שוחחו החיילים עם הרב על מהות החג ועל השאיפה לשלום ושלווה ליהודים באוקראינה ובארץ ישראל.

"קייב לבשה חג", מספר הרב יונתן מרקוביץ רבה של קייב. "יהודים מכל הסוגים זכו לחגוג השנה את חג הפסח כהלכתו. בליל הסדר המרכזי, השתתפו עובדי שגרירויות זרות וחברי קהילה, לצד סדרים אחרים שנערכו לחיילים ועד לסדרים מיוחדים בבתי כלא. מגבלות הביטחון לא מנעו את קיום הסדרים, והתפילה "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", נאמרה בכוונה רבה ובתקווה לימים רגועים ובטוחים".

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב מרקוביץ פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד