ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
יריד הספר התורני

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כבר 87 שנים שמוסד הרב קוק מעשיר את ספריית הקודש של עם ישראל ● גולת הכותרת היא ללא ספק יריד הספר התורני הגדול בעולם שמושך אליו יהודים מכל קשת המגזרים ● הרב יהודה רפאל יו"ר ההנהלה מספר על ההכנות ליריד העוצמתי שכל איש ספר מחכה לו

  • כ"ב ניסן התשפ"ד
איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?
יריד הספרים צילום: יח"צ

בשנת תרצ"ז הקים שר הדתות הראשון הרב מיימון ז"ל את מה שהוא כינה "בית היוצר הגדול לספר התורני" המיזם ביטא היטב את אהבתו וחיבתו לספרי הקודש. הוא הקים את המוסד על אדמת טרשים שוממת בקצה ירושלים. במהלך עשרות שנות פעילותו הענפה המוסד הוציא קרוב ל- 3,000 כותרים בכל נושא תורני שניתן להעלות על הדעת, הספרים פונים לכל עדה ומגזר בעם ישראל ואין יהודי שלא יצא לו ליהנות מפירות המוסד. היום 87 שנה אחרי ב- 2024 מדהים לראות שאנשים עדיין קונים את ספרי המוסד בכמויות אדירות ומשמרים את התדמית של עם ישראל כעם הספר.

"המוסד הוא לא עוד בית הוצאה לאור" מסביר הרב רפאל "הפעילות מתחלקת בין איתור כתבי יד עתיקים ושחזורם על מנת להנגיש את דברי הראשונים והאחרונים שחיבורם לא זכה לכבוד המגיע לו אל בני דורנו. ובין מחברים בני זמננו שמעוניינים להוציא את ספרם לאור דרך מוסד הרב קוק, אבל לא כל אחד שכתב ספר יכול להגיע ולהדפיס אצלנו, צוות תלמידי החכמים של המוסד לומד את הספר היטב על מנת לוודא שהוא עומד בסטנדרטים הגבוהים שמציב מוסד הרב קוק".

הנחות של עד 60% ממחיר השוק

גולת הכותרת של המוסד היא ללא ספק יריד הספרים הגדול בעולם שמתקיים כל שנה מאיסרו חג פסח עד ר"ח אייר. מה שזכה לכינוי "שבוע הספר התורני" הוא כולל מבצעים והנחות ענק בסדר גודל של 60% על מגוון ספרים רחב. ההנחות הללו בשונה ממשחקי הקפצת מחיר הנהוגים במקומות אחרים, הם הנחות אמיתיות ממחיר הספר כפי שהוא מוצג למכירה בכל חנות. אנשים מצפים וממתינים ליריד כל שנה על מנת לחדש את אוצר הספרים שלהם, ובזמן היריד הם ממלאים עגלות סופר עמוסות ספרים, פשוטו כמשמעו. בשנה שעברה נשבר שיא של כל הזמנים, כאשר כמעט 20,000 אנשים מכל קצוות הארץ השתתפו בשבוע היריד!

מה הסיבה לביקוש ההולך וגובר? "בזמן הקורונה עברנו לדיגיטל בלית ברירה" מספר הרב רפאל "הקמנו אתר חדשני נוח ומתקדם המכיל את כל כותרי המוסד כולל תיאור והסבר על כל אחד. פשוט מזמינים ותוך יומיים הספרים מגיעים אל פתח הדלת. בנוסף קיים מוקד טלפוני עם אפשרות להזמין מתוך קטלוג. האופציות הללו עדיין זמינות אבל לאנשים היה חסר החוויה הזו, המגע הבלתי אמצעי עם הספרים, המפגש של תרבויות וקהילות שמתאחדות יחד כדי ליהנות מאוצר הספרים היהודי שהתגבש במשך אלפי שנים".

40 ספרים חדשים

אלו ספרים אנשים מרבים לקנות בתקופה הזו?  "מוסד הרב קוק מחדש כל הזמן ומלבד הסדרות החשובות והידועות כדוגמת חידושי הריטב"א, הרשב"א והר"ן , תוספות הרא"ש ושיטה מקובצת על הש"ס שבכל שנה מופיעות מהדורות חדשות,  אנו דואגים לגוון ולהוציא לאור עשרות ספרים חדשים בכל תחומי היהדות. בשנים האחרונות יש בציבור החרדי התעניינות רבה בנושא השואה ואנו מוציאים לאור את ספריה של הרבנית אסתר פרבשטין שכולם רבי מכר וכל שנה מופיע ספר חדש בתחום. לאחרונה יצא לאור ספרה החדש "בנות עני מטלז". בנוסף, ישנם ספרי הגות כמו נאורות והשכלה" של הרב יהושע ענבל שאין לנו ספק שהוא יככב ברשימת רבי המכר החדשים.  ממש השבוע לקראת היריד הקרוב, יצא לאור ספרו החדש של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו "משכיל לדוד-אגרות ומכתבים" ספר מרתק עם שאלות ותשובות במגוון נושאים בהלכה שהרב נשאל בעשר שנותיו כרב הראשי לישראל. בפרט בתקופה מאתגרת כמו הקורונה והמלחמה. יש לנו סידרה יחסית חדשה של "חידושי הרמב"ן על הש"ס" שלקראת היריד השנה הופיעו 3 כרכים חדשים והסדרה הולכת ומתרחבת. בשנים האחרונות יש לנו חידוש ביריד עצמו, ערבי השקה מיוחדים לספרים חדשים. השנה נציין בערב השקה מיוחד את הופעת ספרו החדש של הרב לאו ואת הופעת הכרכים החדשים של חידושי הרמב"ן על הש"ס. באירועים הפתוחים לציבור הרחב, ישתתפו. ראשי ישיבות, רבנים ודיינים חשובים ואישי ציבור רבים והקהל מוזמן לבוא ולראות מקרוב את המעמדים המיוחדים. המנעד הוא רחב מאד כך שכל יהודי יכול למצוא את החלק שמעניין אותו בקאנון של מוסד הרב קוק. היסטוריה יהודית, הגות, מחשבה, תולדות גדולי ישראל וכמובן ספרי הראשונים והמפרשים שהפכו לחובה עבור כל לומד.

עוד ועוד כותרים מרתקים בהנחות משתלמות ובמחירים נמוכים במיוחד מחכים לכם ביריד. אל תחמיצו את החג של עם הספר>>>>

הרב קוק יריד ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד