ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בגיל 45 בלבד

טרגדיה ברכסים: הרב אשר עובדיה התמוטט לעיני בנו

האברך הרב אשר עובדיה, נפטר בגיל 45 בלבד, לאחר שהתמוטט בפתאומיות ונפטר מול עיני בנו • חיבר קונטרס מעוטר בהסכמות על הלכות שבת, והיה ממצויני התלמידים של הגאון רבי דוד יוסף שליט"א • הותיר אלמנה ושבעה יתומים, בהם חמישה שאינם נשואים

טרגדיה ברכסים: הרב אשר עובדיה התמוטט לעיני בנו
שבר גדול צילום: קופת העיר

טרגדיה כואבת במיוחד ברכסים, עם פטירתו של האברך הרב אשר עובדיה, מחשובי התלמידים של מרן הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, ומחבר קונטרס על הלכות שבת, שזכה להתעטר בהסכמות של רבים מגדולי הדור.

מי שהיה עם הרב אשר עובדיה בביתו כשהתמוטט, היה בנו בן ה-12, שמיהר להתקשר לאמו ולספר לה "אבא ישן ומשמיע קולות משונים", האם שהמתינה בתור בסניף הדואר כדי לשלם חשמל, מיהרה לשוב לביתה וראתה ששפתיו של בעלה כבר הכחילו והוא במצב קשה במיוחד. היא מיהרה להתקשר למד"א ולהזעיק עזרה, ותוך כדי החלה בביצוע פעולות החייאה לפי הנחיות שניתנו לה דרך הטלפון.

לבית הוזעקה גם הבת שיודעת לבצע החייאה והחלה גם היא לטפל באביה. כונני הצלה שהחלו להתקבץ במקום העניקו לו זריקות ותרופות שנועדו להמריץ את פעילות הלב, כולל שוקים חשמליים שנינתנו לו שוב ושוב, אך ללא הצלחה. נגזרה גזרה והרב אשר עובדיה נפטר לבית עולמו, כשהוא מותיר אחריו אשה שבורה ללא משענת עם זכרונות קשים מהמחזה הנורא, שלא יעזוב אותה כל חייה.

ההלוויה התקיימה כעבור מספר שעות, והרב עובדיה נקבר בבית העלמין 'תל רגב' הסמוך לרכסים.

לעזרה לאלמנה וחמישה יתומים הקליקו כאן>>>

בעבר התגוררה המשפחה הירושלים, שם היה הרב עובדיה זצ"ל, ממצוייני התלמידים בכולל האברכים של הגאון רבי דוד יוסף שליט"א. באותה תקופה כתב גם קונטרס בהלכות שבת, וזכה לקבל לקונטרס את הסכמותיהם של כל גדולי הפוסקים.

לפני מספר שנים סבל ממצוקה קשה מאוד, שממנה התקשה להתאושש. המשפחה התפרנסה מקצבת הנכות שלו, ורעייתו הקדישה את כל כולה כדי לטפל בו, מה שמנע ממנה לצאת לעבודה. למרבה הצער המשפחה התמודדה גם עם קשיים רבים של אחד מילדי המשפחה.

השכנים שנכנסו לנחם את האבלים בימי השבעה הזדעזעו מהעוני הנורא השורר בבית המשפחה. הריהוט בסיסי, מינימלי ובמצב לא טוב. בחדר ההורים יש רק מיטה אחת, ולצדה מזרן המונח על הרצפה, באין תקציב לקנות מיטה במקום זו שהתפרקה עם השנים.

הדירה עצמה שכורה, ארונות אינם בנמצא כמעט, מדפי פלסטיק משמשים אותם, וגם הם שבורים וחלקם תלושים מהקירות באופן חלקי, המחסור נותן את אותותיו בכל פינה, ואין לאל ידם של השכנים להושיע.

הרב עובדיה הותיר אחריו אלמנה שבורה ורצוצה ושבעה ילדים. שתי הבנות הגדולות כבר נישאו והקימו בתים משלהן ב"ה, ובבית נותרו עוד חמישה ילדים, שהקטנה מביניהם בת 9, תלמידת כתה ג'.

אנשי הצדקה ברכסים מודאגים מאוד מהמקרה, ומציינים בכאב שרק באחרונה התמודדו עם הטרגדיה הקשה של משפחת גוזלן, וכל תושבי היישוב נתנו יותר מכפי יכולתם כדי לסייע, כך שהתרחשותה של טרגדיה חמורה כל כך בסמיכות לאירוע הקודם, מקשה מאוד על גיוס הכספים, ואין מנוס אלא לפנות לאחינו בית ישראל שבכל רחבי הארץ והעולם, ולבקש את עזרתם למען האלמנה והיתומים, כדי שיוכלו להתקיים בכבוד ולהצטייד בריהוט בסיסי ומינימלי.

לעזרה לאלמנה וחמישה יתומים הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר רכסים הרב אשר עובדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד