ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מארב אסטרטגי"

בצבא לא מתלהבים מפעולה ברפיח: "עלול להוביל לתוצאות קשות"

בעוד בקבינט המורחב ישנם חילוקי דעות משמעותיים האם ללכת לעסקת חטופים על חשבון פעולה ברפיח, בכירי צה"ל אינם מתלהבים מהמהלך הצבאי. "המארב האסטרטגי שמחכה לנו שם עלול להוביל לתוצאות קשות". ומה חושב נתניהו?

בצבא לא מתלהבים מפעולה ברפיח: "עלול להוביל לתוצאות קשות"
תרגיל צבאי בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ברקע המו"מ המתקדם לעסקת חטופים וסימנים לכך שישנם הסכמות בין ישראל לחמאס על מתווה שבוודאי יעצור לזמן ממושך את המלחמה שנמשכת כבל למאלה מחצי שנה, במערכת הפוליטית ישנם חילוקי דעות משמעותיים כיצד יש לנהוג. אז מי נגד ומי בעד ומה חושבים בצבא?

בעוד השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מתנגדים בתוקף לעסקה וסוברים כי יש להיכנס באופן מיידי לרפיח, וכמוהם סוברים מספר שרים בליכוד, בקבינט המצוצמם בו יושבים שרי המחנה הממלכתי הרוב סובר כי יש ללכת לעסקת חטופים בכל מחיר. לטענת התומכים, אנחנו נמצאים ברגע האחרון בו אפשר לקבל את החטופים בחיים. נתניהו עצמו על פי הדיווחים מסתייג מעסקה ומעדיף שחמאס יסרב למתווה.

ומה חושבים בצבא? מקורות שמשוחחים עם בכירי המטכ"ל טוענים כי בצה"ל לא מתלהבים מפעולה צבאית ברפיח ולא חושבים שהיא זאת שתוביל למיטוט חמאס. 

כך לדוגמה, האלוף במילואים ישראל זיו, הפרשן הצבאי המקורב ביותר למטכ"ל אמר ביום ראשון כי "כל עסקת חטופים קודמת למבצע ברפיח, שטוב שלא יתקיים בכלל".

זיו הסביר כי "רפיח אינה חשובה במיוחד למיטוט חמאס, והמארב האסטרטגי שמחכה לנו שם עלול להוביל לתוצאות קשות".

ראש אגף המבצעים לשעבר מתח ביקורת על רה"מ:, "נתניהו מתברבר בניווט ולא רואה את הבור שאליו הוא וישראל עלולים ליפול".

הוא המשיך והסביר את עמדתו בסוגיה: "הזמן הוא כבר כזה שחיי החטופים הפכו להיות קריטיים. הפעולה ברפיח תימשך חודשים, ויכול להיות שבסופה לא יהיו חטופים חיים. לכן, הקריאה לעסקה עכשיו היא נכונה".

 
כניסה לרפיח חטופים עזה מלחמת חרבות ברזך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד