ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תחושת פספוס

האלוף מתריע על המצב: "זה פשוט לא נתפס לי"

"אני לא מצליח לדמיין מצב בו חמאס נשאר על הרגליים". האלוף במיל' יפתח רון טל מאוכזב מהדשדוש במלחמה וחושש שחמאס לא יושמד

האלוף מתריע על המצב: "זה פשוט לא נתפס לי"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

מפקד זרוע היבשה לשעבר, האלוף במיל' יפתח רון טל, יוצא נגד הסחבת בעזה וחושש שחמאס לא יושמד כפי שהובטח בימים הראשונים על ידי הדרג המדיני.

"מדינת ישראל צריכה לקבל החלטה אחת וזה - להסלים את המלחמה כדי להשמיד את חמאס, אני לא נגד עסקת חטופים חלילה, אבל אנחנו מתרחקים אסטרטגית ממטרת העל הזו. כל יום שעובר ואנחנו לא נכנסים לרפיח - פוחת הסיכוי שנשמיד את חמאס, הוא הארגון שבגללו אנחנו בכלל נמצאים במצב הנוכחי".

 Hadas Parush/Flash90האלוף במיל' יפתח רון טלצילום: Hadas Parush/Flash90

לדבריו, "אני לא מצליח לדמיין מצב בו חמאס נשאר על הרגליים, בו יחיא סינוואר נשאר על הרגליים, זה פשוט לא נתפס לי. אני חושש מאד שאנחנו מתרחקים מהחלטה שכבר התקבלה. אנחנו נעצור את המלחמה בעזה ונקדם מהלך התקפי לפני שהשלמנו את המשימה בעזה? השלמת המשימה צריכה להיות השלמת כיבוש עזה, נקודה!״. את הדברים אמר ברדיו 'גלי ישראל'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (שלישי) עם נציגי משפחות חטופים ומשפחות שכולות מפורום "הגבורה" ופורום "תקווה", במשרד ראש הממשלה בירושלים. 

לשכת ראש הממשלהנתניהו בפגישה עם חברי פורום הגבורהצילום: לשכת ראש הממשלה

נתניהו הצהיר בפניהם: "הרעיון שנפסיק את המלחמה לפני השגת כל יעדיה אינו בא בחשבון. ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה, כדי להשיג את הניצחון המוחלט".

יפתח רון טל גלי ישראל חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד