ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"רק על ידי כוח"

צבי יחזקאלי מסביר: זו הטעות של ישראל בהבנת סינוואר

"אתה בונה על זה שיש פה איזה צד שחותר לאיזה סוג של הסכמה, וזו הטעות", הסביר יחזקאלי את הרציונל שעומד מאחורי ההחלטות של מנהיג חמאס

צבי יחזקאלי מסביר: זו הטעות של ישראל בהבנת סינוואר
יחיא סינוואר צילום: Atia Mohammed/Flash90

ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב־103fm והביע את דעתו באשר לדילמה הקשה שבפניה עומדת ממשלת ישראל: האם להמשיך במגעים לעסקת שחרור חטופים חדשה או להיערך לכניסה קרקעית ברפיח?

"פתחתי את הטלפון אתמול בערב בצאת החג ועשיתי עם עצמי ניחוש כזה של מה אני הולך לראות, וזה בדיוק מה שהיה, למה שסינוואר ילך לעסקה? תלכו לחוברת הראשונה שאחמד יאסין חילק ברצועת עזה ב־1982, הוא אומר כזה דבר - 'רק עיקרון הסבלנות למה לתת ליהודים עכשיו משהו? אני בקרב איתם. הם רוצים לסגור אירוע? אני רק רוצה לפתוח אירוע'", אמר. 

לדבריו, "אפשר ללמוד דפוס במלחמה הזאת, והדפוס הראשון שאפשר ללמוד זה שכשהיה לחץ צבאי מפחיד, לא צפוי, מפתיע, קיבלת חטופים. כשהכנסת סיוע הומניטרי והלכת לאט לאט ודיברת על עסקה, העסקה התרחקה, כי כאשר הקטארים ובעיקר האמריקנים הפקידו ביד המתווך הלא הוגן שקוראים לו הקטארים והמצרים פחות, הפקידו ויתורים ישראליים להחזיר תושבים לצפון וכו', את כל זה יש לו בכיס, למה שהוא ימהר?"

עוד טען: "אתה בונה על זה שיש פה איזה צד שחותר לאיזה סוג של הסכמה, וזו הטעות. כבר פעם רביעית אנחנו עומדים באותה נקודה עם חמאס והוא אומר 'לא', ויש הערכות שהוא גם יגיד 'לא' בסבב הזה. אם הוא יגיד 'כן', אני אופתע אבל לא אופתע עד הסוף, כי זה לא יהיה לעסקה כוללת, כי הוא ישאיר עוד חטופים לעוד נגלה. הוא יסחט אותך עוד יותר. יכול להיות שהוא יוותר על החטופים החיים שבידיו, ואז ישראל תגיד לעם ישראל 'תקשיבו, כל אלה שעכשיו בחמאס, הם בוודאות מתו למרבה הצער, ואנחנו ניקח את הזמן שלנו'".

"אנחנו לא משנים את המשוואה, היא יכולה להשתנות רק על ידי כוח, שככל שהזמן עובר הוא צריך להיות יותר מפתיע", הוסיף. 

יחיא סינוואר עזה חמאס צבי יחזקאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד