י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ממתינים לתוצאות החקירה

בדיקה בפולין: האם חברת האנרגיה הגדולה שיתפה פעולה עם חיזבאללה

האשמות הדדיות בין הממשלה לבין האופוזיציה בפולין על מינוי מנכ"ל בחברת אנרגיה שלכאורה שיתף פעולה עם חיזבאללה ואיראן. ראש ההמשלה הפולני: "ביקשתי מהתובע הכללי לבדוק את הנושא הקשור לביטחון המדינה"

בדיקה בפולין: האם חברת האנרגיה הגדולה שיתפה פעולה עם חיזבאללה
טילים על רכבי חיזבאללה צילום: צילום ארכיון

המנכ"ל הקודם של חברת האנרגיה הגדולה ביותר בפולין "אורלן", דניאל אובאג'טק, שיתף פעולה עם גורם בעל קשרים לחיזבאללה וסחר בלתי חוקי בנפט איראני, כך דווח בפולין.

על פי הדיווח, המנכ"ל לשעבר התעלם מאזהרות שירותי אבטחת הפנים של אורלן בעניין זה. יתר על כן, נטען כי בעקבות כך חברת האנרגיה "אורלן" הפסידה 1.6 מיליארד זלוטי (כ-400 מיליון דולר). 

בתגובה לידיעות אלו הודיע ראש ממשלת פולין, דונאלד ​​טוסק, כי ביקש מאדם בודנר, שר המשפטים, וממתאם פעולות השירותים החשאיים, תומאש סימוניאק, לחקור את הנושא.

"ביקשתי מהתובע הכללי לבדוק את הנושא הקשור לביטחון המדינה. מיליארד דולר וקשרים אפשריים עם חיזבאללה של מנכ"ל חברת אורלן לשעבר. פולנים חייבים לדעת את האמת" כתב ברשת X.

מאז פרסום הידיעה מתחוללת בפולין סערה בנושא, עם האשמות הדדיות בין הממשלה לבין האופוזיציה שמינתה בשעתו את מנכ"ל "אורלן" הקודם.

יעקב ליבנה שגריר ישראל בפולין כתב ברשת X: "טרוריסטים של חיזבאללה והמשטר האיראני הם איום חמור על הביטחון העולמי. אני מברך את ממשלת פולין על שפתחה בחקירה בעניין החמור הזה. אנו ממתינים לתוצאות החקירה".

פולין איראן חיזבאללה יעקב ליבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד