י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
זו הסיבה

גם זה קורה: הקנסות הופחתו מ-5 מיליון שקל לפחות מ-300 אלף שקל

קנסות כספיים מצטברים העולים על 5 מיליון שקלים הוטלו על חברת הנדל"ן אך הופחתו לסך של 223,000 שקלים לאחר מתווה לתיקון הפרות של חוק המכר שנחתם מולה

גם זה קורה: הקנסות הופחתו מ-5 מיליון שקל לפחות מ-300 אלף שקל
שטרות כסף מזומן צילום: דוברות המשטרה

ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון פרסם מתווה לתיקון הפרות של חוק המכר בפרויקט "סקיי סנטר" אשר נחתם מול קבוצת גולדשטיין יזמות ונכסים (92) בע"מ ונעם מרכזים מסחריים בע"מ, זאת לאחר שבעבר הוטלו על החברות קנסות כספיים מצטברים העולים על 5 מיליון שקלים. עיצומים אלה הוטלו אחרי הליך מנהלי שבו עלה כי הן פעלו כמוכרי דירות ולא כפי שהציגו עצמן - כמארגנות קבוצת רכישה. 

לאחר תיקון הפרות החוק, באופן זה שהרוכשים בפרויקט קיבלו בטוחות בהתאם להוראות חוק המכר, התחייבותן שלא לקיים יותר פעילות עסקית בתחום קבוצות הרכישה והצהרתן כי לא יהיו להן כל טענות אל מול הרוכשים אשר התארגנו במקור כקבוצת רכישה, הופחת העיצום הכספי לסך של 223,000 ₪.

חשוב לציין כי מארגני קבוצות רכישה אינם כפופים לחוק המכר ובהתאם, אינם נדרשים לספק בטוחות לחברי הקבוצה ו/או לעמוד ביתר החובות הקבועות בחוק המכר. אך לצד זאת, לא כל פרויקט אשר מציג את עצמו כקבוצת רכישה, הוא אכן כזה, על פי מהותו. המבחן לעניין זה איננו אופן הצגת הפרויקט וכותרות המסמכים, כי אם מערכת היחסים המשפטית שבין כלל הצדדים לפרויקט. מטרת ההליך המנהלי הינה לתקן את הפרות החוק אשר התגלו ולהרתיע מביצוע הפרות חוק דומות. מקום בו המוכרת מתקנת את ההפרה כך שבסופו של דבר הנזק לרוכשים תוקן או צומצם, תוך חתימה על מתווה רשמי מול ממונה חוק המכר, הדבר עשוי להביא, כפי שקרה באירוע זה, להפחתה של העיצום הכספי.

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אמר: "מתווה התיקון שפורסם מאפשר את המשך קיומו של הפרויקט עם ההגנות על כספם של הרוכשים באופן מלא. מדיניות המשרד לקיום פעילות שוטפת, יציבה וחזקה של השוק, תוך שמירה על הרוכשים מיושמת במתווה הזה בצורה איכותית, ונמשיך לקדמה."

חוק המכר קנס כספי דירות רוכשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד