י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"טאטלע קום שוין אהיים"

תיעוד: אלפים בביתר בכינוס עם המשגיח רבי דן סגל שהוזיל דמעות

מעמד מרגש לכבוד התורה בעיר ביתר עילית • מאות כותבי חבורות מבני הישיבות בעיר קיבלו מלגות • המשגיח רבי דן סגל פיאר את המעמד ונשא דברים. צפו בתיעוד שמעיני המשגיח זלגו דמעות

תיעוד: אלפים בביתר בכינוס עם המשגיח רבי דן סגל שהוזיל דמעות
המשגיח רבי דן סגל בביתר צילום: באדיבות המצלם

אלפים רבים מתושבי העיר ביתר עילית נהרו בחול המועד לעבר האודיטוריום המרכזי בעיר למעמד מרומם לייקר את בני התורה כותבי החבורות בעיר, בראשותו של המשגיח רבי דן סגל, את המעמד יזם יו"ר דגל התורה בעיר דודי זלץ. הקהל העצום הגיע לכבודה של תורה להשתתף במעמד מרגש שהעיר לא ראתה כמותו שנים רבות.

האלפים גדשו את האודיטוריום עד שלא נותר מקום אחד פנוי. רבני העיר השמיעו דברים חוצבי להבות אש בחובת השעה ובשמחת החג, ולאחר מכן הקהל קיים "שמחת חג" בהידור עם התזמורת המורחבת בניצוחו של רובי בנט ובהשתתפות בעלי המנגנים ישראל אדלר ומוטי שטיינמץ, הקהל הרב ישב במעמד והמתין בדריכות לבואו של המשגיח לעיר. בעוד הם ממתינים המנחה הכריז על הגרלה מיוחדת עם מלגות יקרות לעשרות כותבי חבורות מבני הישיבות תלמידי החכמים המפארים את העיר.

לקראת השעה 22:00 בערב הכריז המנחה בהתרגשות "ברגש ברטט וביראת כבוד אנו זוכים לקבל את פני מרן המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור ודור". הקהל העצום נעמד בהתרגשות על הכיסאות והצטופף לחזות בכניסתו של רבי דן. במשך דקות ארוכות עמדו האלפים ושרו שירים לכבודה של תורה. 

המשגיח התיישב כאשר לצידיו יושבים שני רבני העיר הגר"ח וייס והגר"י תופיק ועוד עשרות רבנים ומרביצי תורה שהגיעו להשתתף במעמד. לאחמ"כ הקהל הרב התיישב בדממה והקשיב למשאו של המשגיח שעורר את הציבור שעה ארוכה על חובת ומעלת הזמן הקדוש הזה חג הפסח. המשגיח  אמר כי "חג הפסח הוא חג האמונה שעם ישראל זכה לגילוי גדול של ה' יתברך בהשגחה פרטית, וגם בימינו אנו רואים שהקב"ה מזכה אותנו להתעורר מחדש להרגיש ולהכיר ולעיתים כמו היום מן השמים העירו אותנו הראו לנו את אני ה' בקרב הארץ לא רק בשמים אשר כבודו מי כאלוקינו בשמים ובארץ וכפי שאמרנו בהגדה בכל דור ודור עומדים עלנו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם וכעת לאחרונה הקב"ה הראה לנו עוד פעם את העניין הזה מצילנו מידם, ותכלית הדבר הזה לעורר ולקיים ולחזק את האמונה".

המשגיח סיפר כי פעם התקיימו בחירות בראדין והחפץ חיים הורה לפתוח מפלגה חרדית ואמרו לו שאין מספיק קולות להכניס אפילו נציג אחד, אך החפץ חיים התעקש ואמר שלא צריך להכניס נציג אלא להכריז על ידי כל קול שמצביע למפלגה של השומרי תורה ומצוות שהקדוש ברוך הוא לא פשט את הרגל ויש המון שומרי תורה ומצוות, "כל הבחורים שיושבים ופה וכתבו חבורות" אמר המשגיח, "כל אחד מכם מכריז שהקדוש ברוך הוא לא פשט את הרגל".

בסיום משאו נאות המשגיח נאות להישאר באולם דקות נוספות לבקשת הציבור שרצה לכבוד שמחת החג לשורר בפני המשגיח את ניגונו המעורר "טאטלע", המשגיח רבי דן ישב במקומו כאשר בעלי המנגנים ישראל אדלר ומוטי שטיינמץ עלו על הבמה ושרו יחד עם הקהל את ניגונו של המשגיח "טאטלע". הקהל הרב שר והמשגיח ישב והתפלל על כלל ישראל כאשר דמעות יורדות מעיניו עם הקריאה "טאטלע קום שוין אהיים".

בסיום הניגון המשגיח יצא כאשר המונים יוצאים אחריו לקבל את ברכתו, המשגיח בירך בחמימות את נציג "דגל התורה" בעיר דודי זלץ שנודע בפעולותיו הרבים למען הציבור בעיר, המשגיח הרעיף עליו מברכותיו ושיבחו על הפעילות הרבה שהוא דואג לבני התורה בעיר לרומם קרנה של תורה.

הרב דן סגל ביתר עילית דודי זלץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד