י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ברקע המגעים לעסקה

סקר מנדטים חדש: הציונות הדתית נוסקת, הליכוד יציבה

סקר חדש שפורסם מעלה כי מפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ', רשמה את העלייה המשמעותית ביותר מאז הסקר הקודם. המפלגות "עוצמה יהודית", "המחנה הממלכתי" ו"רע"מ", ירדו כל אחת במנדט אחד

סקר מנדטים חדש: הציונות הדתית נוסקת, הליכוד יציבה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ צילום: מתוך הסרטון

סקר כאן חדשות שפורסם הערב (שלישי) מעלה כי מפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ', רשמה את העלייה המשמעותית ביותר מאז הסקר הקודם שבוצע ב-7 לאפריל: מ-2.7 ל-5 מנדטים. המפלגות "יש עתיד" ו"ישראל ביתנו" עלו כל אחת במנדט אחד.

לעומת זאת, המפלגות "עוצמה יהודית", "המחנה הממלכתי" ו"רע"מ", ירדו כל אחת במנדט אחד. שאר המפלגות נותרו ללא שינוי. המפלגות "תקווה חדשה", "העבודה" ו"בל"ד" לא עברו את אחוז החסימה.

כבר כמה חודשים שמפלגת הליכוד נותרת לעמוד על 21 מנדטים - לאחר שבבחירות האחרונות בנובמבר 2022 קיבלה 32 מנדטים.

התפלגות המנדטים על פי סקר כאן חדשות בשיתוף מכון קנטאר: המחנה הממלכתי - 29, הליכוד - 21, יש עתיד - 15, ישראל ביתנו - 11, ש"ס - 10, עוצמה יהודית - 9, יהדות התורה - 7, חד"ש-תע"ל - 5, רע"מ - 4, מרצ - 4.

מתחת לאחוז החסימה: הימין הממלכתי - 2.5%, העבודה - 2.1%, בל"ד - 1.9%.

סקר חדשות 12

סקר חדשות 12 שפורסם הערב מעלה כי לו היו בחירות נערכות היום, כך הייתה נראית מפת המנדטים: המחנה הממלכתי - 31, הליכוד - 18, יש עתיד - 15, ש״ס - 10.

ישראל ביתנו - 10, עוצמה יהודית - 10, יהדות התורה - 8, חד״ש-תע״ל - 5, רע״ם - 5 , הציונות הדתית - 4, מרצ - 4, בל״ד, סער והעבודה מתחת לאחוז החסימה.

על פי הסקר, קואליציית נתניהו עולה ל-50, הנתון הכי גבוה מאז ה-7 באוקטובר.

בסקר חדשות 12 בחנו גם כיצד הייתה משתנה מפת המפלגות לו ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן וחה"כ גדעון סער היו מתמודדים ברשימה אחת לכנסת.

במצב כזה - המחנה הממלכתי צוללת ל-23 מנדטים, ומפלגת בנט-כהן-סער הופכת למפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים.

בתרחיש זה הרשימה החדשה נוגסת גם ברשימות הליכוד, ישראל בתינו, יש עתיד ועוצמה יהודית, שזוכות ל-16, 12, 7 ו-8 מנדטים בהתאמה. 

שאלת ההתאמה לראשות הממשלה

בהשוואה בין נתניהו ליו"ר האופוזיציה לפיד, ראש הממשלה זוכה לתמיכת 34% מהנדגמים שגרסו כי הוא המתאים ביותר לכהן בתפקיד.

מנגד, כשנשאלו הנסקרים מי יותר מתאים לכהן כרה"מ - נתניהו או גנץ? ראש המחנה הממלכתי זוכה ל-36% תמיכה, ואילו נתניהו ל-30% בלבד.

הפער בין נתניהו לגנץ בהתאמה לראשות הממשלה הצטמצם ל-6% בסקר זה ובסקר הקודם, בשל הירידה של גנץ באחוזי ההתאמה ועליה באחוז הנבדקים שהשיבו כי "אף אחד מהם" לא מתאים לתפקיד. 

 

סקר מנדטים הציונות הדתית הליכוד המחנה הממלכתי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד