י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"האשמה שקרית לחלוטין"

האו"ם דחה את הבקשה לדרוש מגרמניה להפסיק יצוא נשק לישראל

בית המשפט העליון של האו"ם דחה את הדרישה של ניקרגואה שגרמניה תפסיק לאלתר את יצוא הנשק שלה לישראל. עורכת הדין של גרמניה, בירכה על החלטת בית המשפט ותיארה את "ההאשמה של ניקרגואה כשקרית לחלוטין"

האו"ם דחה את הבקשה לדרוש מגרמניה להפסיק יצוא נשק לישראל
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית המשפט העליון של האו"ם דחה את הדרישה של ניקרגואה שגרמניה תפסיק לאלתר את יצוא הנשק שלה לישראל, וקבע כי בית המשפט לא יכול לנקוט באמצעי חירום נגד ברלין בנסיבות הנוכחיות.

בהודעת בית המשפט נאמר: "בית המשפט, ב-15 קולות נגד 1, מצא כי הנסיבות כפי שהוצגו בפני בית המשפט אינן כאלה המחייבות את הפעלת סמכותו לפי סעיף 41 המורה על אמצעים זמניים", כך אמר השופט נוואף סלאם הלבנוני, נשיא בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בהולנד.

עם זאת, בית המשפט דחה גם את דרישתה של גרמניה למחוק את התביעה, כלומר התיק יעבור כעת הליך משפטי שעשוי להימשך שנים. הפסיקה התייחסה רק לשאלה האם יש להורות על גרמניה להפסיק לאלתר את מכירת הנשק לישראל.

עון שווכת אל־ח׳סאונה, ראש ממשלת ירדן לשעבר ובעבר המשנה לנשיא בית הדין הבינלאומי לצדק, היה השופט היחיד שהצביע נגד גרמניה ונבחר על ידי ניקרגואה. מדינות שאין להן שופט מטעם עצמן, יכולות לבחור שופט שיצטרף לבית המשפט בתיקים הנוגעים להן, וזה מה שעשתה ניקרגואה עם השופט הירדני.

עורכת הדין של גרמניה, טניה פון אוסלר-גליכן, בירכה על החלטת בית המשפט ותיארה את "ההאשמה של ניקרגואה כשקרית לחלוטין". גרמניה "תמשיך להפריך אותם", אמרה.

משרד החוץ של גרמניה מסר בהצהרה זמן קצר לאחר החלטה, כי "גרמניה אינה צד בסכסוך במזרח התיכון, להפך, גרמניה פועלת יום וליל לפתרון שתי המדינות".

 

 

גרמניה ניקרגואה בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד