י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ברקע החשש מהאג

הפנייה החריגה של נתניהו למשפחות החטופים

ראש הממשלה נתניהו פנה אל מטה החטופים בבקשה שמשפחות מטעם המטה יפעילו לחץ על התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג להימנע מהטלת צווי מעצר על בכירים בישראל

הפנייה החריגה של נתניהו למשפחות החטופים
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה נתניהו עוסקים לאחרונה רבות בניסיון למצוא פתרון למשבר בית הדין בהאג. נתניהו ואנשיו חוששים שבית הדין יוציאו צו מעצר לבכירים בישראל - ובתוכם לראש הממשלה עצמו. 

ב"חדשות 12" דווח כי במסגרת זאת ראש הממשלה נתניהו פנה אל מטה החטופים, זאת כדי שמשפחות מטעם המטה יפעילו לחץ על התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג שימנע מהטלת הצווים. 

מאז הגעת 100 משפחות חטופים בחודש פברואר האחרון להאג, נרקמו קשרי ידידות בין המשפחות לבין התובע הכללי כארים. כשנודע על כך לנתניהו - ביקש מהמשפחות להשתמש בקשר כדי לשכנע את התובע לרדת מהטלת צווי המעצר. בלשכת נתניהו סירבו להתייחס לידיעה. 

כזכור, בישראל פועלים מאחורי הקלעים כדי למנוע את הצעד החריג של בית הדין בהאג שעשוי להקשות על המשך הלחימה בעזה. גורם בישראל אמרו כי הם חושבים ש"נכון שההתנהלות תמשיך להיות מתחת לפני השטח".

מקור בצוות הישראלי שמטפל בתביעות בינלאומיות בבתי המשפט בהאג, הזהיר אתמול כי ישנה אפשרות לפיה "צווי המעצר בהאג יוצאו בחשאי, וההנהגה לא תדע".

בנימין נתניהו צו מעצר בית הדין בהאג משפחות החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד