ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מאורת הזאב"

שלדים התגלו מתחת לביתו של פושע המלחמה הנאצי הרמן גרינג

שלדים ללא ידיים או רגליים התגלו מתחת לביתו של פושע המלחמה הנאצי הרמן גרינג, במתחם הבונקרים רחב הידיים שאדולף היטלר השתמש כמפקדה, במהלך מלחמת העולם השנייה. כעת נפתחה חקירה בנוגע למותם הנורא

שלדים התגלו מתחת לביתו של פושע המלחמה הנאצי הרמן גרינג
אילוסטרציה צילום: pixapay

ארכיאולוגים חובבנים גרמנים-פולנים, ביקרו באתר הבנוקרים של היטלר ובכירי המשטר הנאצי בפולין, בתקווה למצוא עדויות לפעילות במקום, אבל במקום זאת הם גילו משהו הרבה יותר אפל.

שלדים ללא ידיים או רגליים התגלו מתחת לביתו של פושע המלחמה הנאצי הרמן גרינג במתחם הבונקרים רחב הידיים שאדולף היטלר ימ"ש השתמש כמפקדה שלו יחד עם בכירים נאצים אחרים במהלך מלחמת העולם השנייה.

בגרמניה דווח כי בחפירה נחשפו שרידים של שלושה מבוגרים, נער ותינוק, שנראה כי כל אחד מהם ללא ידיים או רגליים. כעת נפתחה חקירה בנוגע למותם הנורא.

הרמן גרינג היה הפקיד הנאצי הבכיר ביותר שנשפט על פשעי מלחמה לאחר מלחמת העולם השנייה בית המשפט בנירנברג. גרינג היה חלק מהמעגל הפנימי של היטלר.

גרינג שהה עם היטלר ב"מאורת הזאב", שבה ניסה קלאוס שנק פון שטאופנברג להתנקש בהיטלר ב-1944, אך קצינים נאצים אחרים נהרגו, והיטלר שרד את ההתנקשות.

"היינו בהלם לגמרי", אמר אוקטביאן ברטושבסקי, שחפר במתחם לאתר הגרמני "דר שפיגל".  לא ברור אם גרינג התגורר בבניין לפני מקרי המוות, ברטושבסקי טוען שייתכן שהגופות היו שם לפני בניית הבית ב-1940.

לדבריו, העובדים שהניחו צינורות בבניין ב-1940, לא היו יכולים לפספס את הגופות אילו היו שם באותו זמן, כלומר גרינג עצמו יכול היה לדעת על מקרי המוות. עם זאת, ישנן גם תיאוריות שהן יכלו להיות קורבנות של הרג המוני שהתרחש לאחר נטישת המחבוא הנאצי. כמו כן, לא ידוע אם ידיהם ורגליהם היו קטועות, או שעצמותיהם התפרקו במשך השנים.

האתר מושך 300,000 תיירים בכל שנה במחיר של 15 זלוטי (כ-10 שקלים) למבקר, אך המארגנים אומרים שהם רוצים למשוך יותר מבקרים. האתר עם כ-200 מבנים נבנה בשנת 1940 באזור מיוער בצפון מזרח פולין.

זהו מבצר טבעי, הממוקם מאחורי אגמים ששימשו מכשול עבור הצבא הסובייטי, וממוקם בתוך יער צפוף, מה שהקשה על התקפות אוויריות. רבים מהמבנים נהרסו ב-1944, אך חלקים מסוימים של הבונקר היו חזקים מאד ולא היה ניתן להרוס אותם. היטלר בילה במקום יותר מ-800 ימים במהלך המלחמה.

פולין נאצים היטלר הרמן גרינג רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד