ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
יעברו בדיקות זכאות

הבית הלבן שוקל להביא פלסטינים לארה"ב ולהעניק להם מעמד פליטים

ממשל ביידן שוקל להעביר לארה"ב פלסטינים מהרצועה שייקלטו במעמד פליטים, כולל אופציה למעמד של קבע. התוכניות ידרשו תיאום עם מצרים, שעד כה סירבה לקבל מספר רב של אנשים מעזה

הבית הלבן שוקל להביא פלסטינים לארה"ב ולהעניק להם מעמד פליטים
אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ממשל ביידן שוקל להביא פלסטינים לארה"ב כפליטים, כך דיווחה רשת CBS.

בשבועות האחרונים, בכירים במספר סוכנויות פדרליות בארה"ב דנו באפשרויות שונות להביא פלסטינים מעזה שיש להם בני משפחה קרובים שהם אזרחים אמריקאים או תושבי קבע.

אחת האפשרויות הללו כוללת שימוש בתוכנית שקיימת לפליטים בארה"ב כבר עשרות שנים, פלסטינים בעלי קשרים אמריקאים שהצליחו להימלט מעזה ולהיכנס למצרים, יגיעו לארה"ב.

בכירים בארה"ב דנו גם בהוצאת פלסטינים נוספים מעזה והתייחסות אליהם כפליטים אם יש להם קרובי משפחה אמריקאים, התוכניות ידרשו תיאום עם מצרים, שעד כה סירבה לקבל מספר רב של אנשים מעזה.

מי שיעבור סדרה של בדיקות זכאות, יזכה לטוס לארה"ב עם מעמד פליט, ויקבל תושבות קבע, כולל הטבות כמו סיוע בדיור ודרך לאזרחות אמריקאית.

בעוד שהאוכלוסייה הזכאית צפויה להיות קטנה יחסית, התוכניות הנידונות על ידי גורמים רשמיים בארה"ב עשויות להוות חבל הצלה לחלק מהפלסטינים הנמלטים ממלחמת ישראל-חמאס.

דובר הבית הלבן מסר לרשת CBS כי ארה"ב "עזרה ליותר מ-1,800 אזרחים אמריקאים ובני משפחותיהם לעזוב את עזה, שרבים מהם הגיעו לארה"ב. בהנחיית הנשיא ביידן, נסייע לאנשים פגיעים במיוחד, כמו ילדים עם בעיות בריאות חמורות וילדים שקיבלו טיפול בסרטן, לצאת ולקבל טיפול בבתי חולים".

עוד נמסר: "ארה"ב דוחה באופן מוחלט כל פעולה שתוביל להעברה כפויה של פלסטינים מעזה או מהגדה המערבית או שרטוט מחדש של גבולות עזה. הדרך הטובה ביותר היא להשיג הפסקת אש באמצעות עסקת חטופים שתייצב את המצב ותסלול את הדרך לפתרון שתי המדינות".

ההצעות להביא פלסטינים כפליטים יסמנו שינוי במדיניות של ממשלת ארה"ב. מאז הקמתה ב-1980, תוכנית הפליטים האמריקאית לא יישבה מחדש פלסטינים במספרים גדולים.

 

במהלך העשור האחרון, ארה"ב יישבה מחדש בארה"ב יותר מ-400,000 פליטים שנמלטו ממלחמה ברחבי העולם. פחות מ-600 היו פלסטינים. בשנת 2023, ארה"ב קיבלה רק 56 פליטים פלסטינים.

 

פליטים פלסטינים חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד